استاندار آذربایجان غربی: بسته کامل سرمایه گذاری استان در حال تدوین است

استاندار آذربایجان غربی: بسته کامل سرمایه گذاری استان در حال تدوین است

آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تدوین بسته کامل سرمایه گذاری در استان گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، حاکمیتی و دولتی از جمله موارد مطرح در آن است که امیدواریم با اتمام آن، قدم‌های بلندی در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداشته شود.
محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های استان، به حضور هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذاری نهادهای توسعه گرا برای سرمایه گذاری و حضور فعال در بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.
وی، آذربایجان غربی را یکی از استانهای مهم کشور در بخش معدن معرفی کرد و ادامه داد: هم اکنون حدود ۵۱ نوع ماده معدنی در استان شناسایی و برداشت می شود و ۳۰ درصد طلای استخراج شده در کشور نیز از معادن فعال در آذربایجان غربی استخراج و تولید می شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین توسعه حوزه معدن را به عنوان یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان ضروری دانست و تصریح کرد: توسعه اکتشافات و استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی در آذربایجان غربی و ایجاد واحدهای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی، از اولویت های جدی ما در استان است.
معتمدیان با اشاره به سفر رییس جمهور به استان بعد از ماه مبارک رمضان، از آماد گی تحقق برای تدوین بسته کامل سرمایه گذاری با رویکرد دولت و با بهره گیری از ظرفیت های استان و ارائه قبل از این سفر شد.
وی با تشریح برنامه یکشنبه های حمایت از تولید و تحقق شعار سال در آذربایجان غربی گفت: در این برنامه که به صورت مداوم و هفتگی صورت می گیرد، ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و پیگیری حل مشکلات واحدها در محل واحد تولیدی، به صورت ویژه و اختصاصی با سرمایه گذاران دیدار و روند سرمایه گذاری در استان تسهیل می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های استاندار آذربایجان غربی، استان را یکی از با ظرفیت ترین استان های کشور دانست و افزود: حضور هلدینگ های سرمایه گذاری در استان باید با نقشه جدی در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی همراه بوده و تمامی ظرفیت ها برای تحقق این امر به کار گرفته شود.
سیدرضا فاطمی امین همچنین از ابتکار استاندار آذربایجان غربی در اجرای یکشنبه های حمایت از تولید قدرانی و آن را در حل سریع مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان موثر دانست.
وی با پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی مبنی بر برگزاری جلسه ویژه با حضور وزیر و معاونین این وزارتخانه، استاندار و اعضای کامل مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در تهران موافقت کرد و مقرر شد در روزهای آتی این جلسه به قید فوریت برگزار شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


− 8 = یک