معاون استاندار:

استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان ضروری است

استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان ضروری است

گروه خبر:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
نادر صفرزاده در جلسه شورای استاندارد آذربایجان غربی افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگواری همچون شین آباد ضروری است.
وی اظهار کرد: علاوه بر ضرورت تجهیز تمامی مدارس آذربایجان غربی به سیستم گرمایشی استاندارد تمهیدات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در مدارس نیز باید پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه در استاندارد سازی مواد اولیه صنایع تبدیلی نیز به طور جدی با مشکل مواجه هستیم، افزود: به طور مثال شاهد انباشت سیب و دیگر محصولات کشاورزی به صورت غیر استاندارد در کنار جاده ها و انتقال آن به کارخانه ها هستیم که این امر نقش بسزایی در کاهش کیفیت مواد اولیه و محصولات تولیدی دارد.
صفرزاده همچنین با اشاره به حادثه تلخ رخ داده در روستای شوریک خوی گفت: غفلت و بی توجهی به موضوع استاندارد می تواند حوادث تلخ و ناگواری مثل حادثه روستای شوریک خوی را به وجود آورد و از دستگاه های خدمات رسان انتظار می رود که استاندارد سازی حوزه خود را مورد توجه قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از اداره کل استاندارد خواست از ظرفیت دستگاه های خدمات رسان برای اجرا و ارتقای شاخص های استاندارد در استان استفاده کنند.
وی همچنین با انتقاد از عدم حضور برخی از سازمان ها و دستگاه های اجرایی در جلسه شورای استاندارد استان، اظهار کرد: اعضای این شورا موظف به حضور در جلسات هستند و دلایل عدم حضور در جلسه باید به صورت کتبی ارائه شود.
سیف الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت استاندارد خدمات شهرداری ها و شهربازی های استان گفت: دستگاه های غیر استاندارد شهربازی ها پلمپ شده و اجازه استفاده داده نمی شود.همچنین کریم حسین‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان چالدران که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باید آسیب‌های اجتماعی شناسایی و راهکار مناسبی برای رفع آنها ارائه شود.
وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان چالدران، تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن چالدران، آسیب‌های اجتماعی متعددی نیز این شهرستان را تهدید می‌کند که در تلاش برای تبدیل تهدیدها به فرصت هستیم.
فرماندار چالدران با بیان اینکه لازم است تا مشکلات فرهنگی و اجتماعی چالدران به خوبی احصاء شوند، ادامه داد: پس از شناسایی این مشکلات و آسیبها لازم است تا راهکار مناسبی برای رفع این مشکلات ارائه شوند.
این مسؤول تمام دستگاه‌های اجرایی متولی را در این خصوص مسؤول عنوان کرد و گفت: باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در راستای پیشگیری و مبارزه با این آسیبهای اجتماعی و فرهنگی مسؤول بدانند.
حسین‌زاده با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این زمینه، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز نقش موثری در شناسایی این مشکلات دارد و از جایی که قشر آسیب‌پذیر عموما دانش‌آموزان هستند می‌توانیم در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.
فرماندار چالدران با بیان اینکه مشکلات جامعه عمدتا ریشه فرهنگی دارد، بر فرهنگسازی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید سازمانهای متولی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
این مسؤول اظهار داشت: در صورتی که نتوانیم آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و آنها را رفع کنیم، رفته رفته شاهد بروز بحران خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 1 =