استراتژيست ارشد جمهوري اسلامي ايران در اروميه:

اساتید اقتصادی چگونه جواب خدا را می‌دهند؟

اساتید اقتصادی چگونه جواب خدا را می‌دهند؟

گروه خبر: استراتژیست ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: اساتید اقتصادی چگونه جواب خدا را می‌دهند؟ و الگوی جایگزین برای نظریه‌ها ارائه نمی‌دهند.
به گزارش ایسنا حسن عباسی طی سخنرانی در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه، افزود: اقتصاد دانان مطرح جهان تحت عنوان کتابی به عنوان طبیبان اقتصادی به وضوح اظهار کردند که نظریه‌های اقتصادی که تا کنون مطرح شدند دیگر کارایی خود را ندارند و از گفته‌های خود توبه می‌کنند؛ ولی متأسفانه در کشور اسلامی ما هنوز نظریه‌های شکست خورده غربی‌ها در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
وی افزود: اساتید دانشگاه‌های ما چگونه جواب خدا را خواهند داد؟ دانستن این موضوع و چشم پوشی به آن خیانت به ملت است؛ یعنی در کشور ما از ۷۰ هزار استاد کسی نمی‌تواند الگوی جایگزین برای نظریه‌ها ارائه دهد؟ متأسف هستیم که شریعتی و مطهری‌هایی دیگر در کشور وجود ندارند.عباسی اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون فشار مضاعفی به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود که این فشار نیز نشات گرفته از انتظارات واهی ملت است. وی در این رابطه ادامه داد: امریکا هم اکنون با بدهی بالغ بر ۱۷ تریلیون دلار رتبه اول بدهی جهان را به خود اختصاص داده است که پس از آن نیز ژاپن و یونان رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند؛ از کشور های که تا خرخره زیر بدهی هستند چگونه می‌توان انتظار معجزه اقتصادی در مذاکره با آنان داشت؟
وی با بیان این مذاکره با غرب معجزه‌ای در پی نخواهد داشت، گفت: امریکا و کشور های اروپایی طی دوران مذاکره هر ۹ روز یک بار مسئله جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند؛ روزی خواستار پلمپ تجهیزات هسته‌ای هستند، روز دیگر تحریم‌ها را شدت می‌بخشند، هم اکنون نیز خواستار تحویل گرفتن موشک‌های کشور هستند و هر روز یک قطع‌نامه علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب می‌کنند؛ در این شرایط سخت که تیم مذاکره کننده فشار سنگینی را متحمل می‌شود، انتظار معجزه مردم از دولت نیز فشارها را چندین برابر می‌کند.
این استاد دانشگاه افزود: در این دوره از مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران یک تنه با ۲۸ کشوری از جهان در حال مذاکره است که هر روز بر کارشکنی‌های خود می‌افزایند؛ متأسفانه تیم مذاکره کننده هم اکنون به علت فشار های مردمی در موضع ضعف قرار دارد.رئیس مرکز دکترینال اندیشکده یقین گفت: اگر کشور امریکا و غربی‌ها آزادی را به ارمغان می‌آوردند پس چگونه کشور پاکستان که بیشترین تعاملات را با امریکا دارد هم اکنون در فلاکت به سر می‌برد؟ افغانستان و عراق نیز همان‌گونه، آمریکایی‌ها باعث شدند که نا امنی در این مناطق بیداد کند و این کشورها به پاتوق تروریست‌ها تبدیل شوند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 5