از زنجیره تولید تا زنجیر دغدغه های کارآفرین برتر کشوری در آذربایجان غربی

از زنجیره تولید تا زنجیر دغدغه های کارآفرین برتر کشوری در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،یک کار آفرین برتر کشوری در ارومیه که دارای ۸ حلقه تولید در حوزه مواد غذایی است و توانسته برای بیش از ۲هزارنفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند از دغدغه های کارافرینان در حوزه فعالیت خود می گوید.
قاسمی که دارای زنجیره غذایی یک پارچه تولید گوشت مرغ در استان است و سالانه ۲۴ هزار تن محصول تولید می کند، افزود: در واحد تولیدی اش ۷۲۰نفر بطور مستقیم و ۲هزار نفر بطور غیر مستقیم فعالیت دارند و عمده محصولات تولیدی این واحد تولید گوشت مرغ، بغیر از داخل استان که بصورت مرغ گرم توزیع می شود به ۱۷کشور آسیایی نیز بصورت منجمد صادر می شود.
این کار آفرین با اشاره به اینکه واحد تولیدی وی در سال جاری رتبه برتر کشور را کسب کرد، خاطر نشان کرد:اقتصاد دستوری یکی از معضلات تولید و اقتصاد استان است و در بخش تولید و اشتغال و اقتصاد استان، اقتصاد دستوری خیلی پررنگ تر از سایر استان ها است.
قاسمی با اشاره به نظارت دولت در اقتصاد و تولید، اظهار کرد: اصول اولیه اقتصاد می گوید که اقتصاد ، دستور را برنمی تابد بنابراین هیچ راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی این را القا کنیم که آینده اقتصاد کشور و استان آزاد و روشن است.
وی با تاکید به اینکه کمبود نهاده یکی از مشکلات واحدهای دامی است، افزود: دومین دغدغه کار آفرینان استان تصمیماتی است که بصورت کشوری برای استان ها گرفته می شود.
وی با تاکید به اینکه تنها راه برون رفت از برخی مشکلات اقتصادی استان اعطای اختیارات استانی است، یاد آور شد: با توجه به شرایط ویژه استان ،موقعیت مرزی و بعد مسافت با بنادر جنوب نیاز است اختیارات استانی در اخذ برخی تصمیمات به استان افزایش یابد و این نیازمند ایجاد یک تشکل برای مطالبه گری از دولت است.
قاسمی ادامه داد: باید بین کار آفرین و سرمایه گذار تفاوت گذاشت ، کار آفرین با سرمایه خود اشتغال زایی و کار آفرینی می کند لذا ما مخالف سرمایه گذار ی و انحصار طلبی نیستیم بلکه درخواست داریم سرمایه گذاران را در جهت توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی که راکد هستند سوق داده تا استان توسعه یابد.
این کار آفرین برتر کشور تصریح کرد: کار آفرینان باید در استان دیده شوند و از برترین های این حوزه درجهت مشاوره به مدیران اقتصادی استفاده شود.
وی اظهار کرد: تحول خوبی در ماه های اخیر در جهت حمایت از تولید کننده و کار آفرینان در استان رخ داده است امید است با کم رنگ شدن بحث اقتصاد دستوری بیش از پیش رغبت کارافرینان را برای فعالیت استان فراهم کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = هفتاد دو