- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ازدواج با فرد بیمار و مطرح کردن بیماری با خواستگار

Posted By admin On خرداد ۴, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۷ ق.ظ In گوناگون | No Comments

گروه خانواده وسلامت:یکی از مشکلاتی که قدرت تصمیم گیری برای ازدواج را سلب می کند ازدواج با فرد بیمار است.گاه پنهان کردن این موضوع از خواستگار موجب به هم خوردن ازدواج می شود.
نکاتی مهم در مورد ازدواج با فرد بیمار
ازدواج از تصمیمات مهم زندگی هر فردی است به طوری که انتخاب اشتباه روی زندگی فرد تاثیر زیادی دارد . گاهی اوقات وجود برخی شرایط خاص تصمیم گیری برای ازدواج را مشکل می سازد . یکی از مشکلاتی که تصمیم گیری برای ازدواج را سخت می سازد مشکلات سلامتی و یا وجود یک بیماری در فرد مورد نظرمان می باشد .
قبل از صحبت درباره بیماری خود در جلسه خواستگاری به این نکات توجه داشته باشید:
چه زمانی بیماری خود را مطرح کنیم ؟
یکی از پارامترهای اصلی ازدواج صداقت است اما لزومی ندارد که شما همه حقیقت را در جلسات ابتدایی خواستگاری خود بیان نمایید زیرا ممکن است خواستگاری به سرانجام نرسیده و ازدواجی هم صورت نگیرد . در جلسات اول خواستگاری که هنوز هیچ شناختی از طرف مقابل ندارید بیماری خود را مطرح نکنید ، اینگونه کسی از اسرار شما با خبر نمی شود چرا که لزومی ندارد شما مسئله خصوصی زندگیتان را با هر کسی درمیان بگذارید.اگر این موضوع را در جلسات اول مطرح کنید شانس ازدواج موفق شما محدود می شود زیرا ممکن است خواستگار شما در جلسه خواستگاری، طوری مجذوب کمالات شما شود که مشکلات جسمانی شما عیبی بزرگ برای او محسوب نشود. بعد از جلسه دوم هم زمان طرح آن نیست، زیرا علاقه ای بین طرفین ایجاد می شود و تصمیم گیری مشکل خواهد شد پس بهترین زمان برای گفتن بیماری خود به خواستگارتان پایان جلسه دوم خواستگاری است .به این دلیل این موضوع را باید در پایان جلسه دوم خواستگاری مطرح کرد که طرفین از هم شناخت پیدا کرده اند و تصمیم به ادامه یا قطع جلسات خواستگاری می گیرند و هنوز دلبستگی خاصی بین آنها پدید نیامده است.
چگونه باید بیماری خود را به خواستگارتان بگویید ؟
در پایان جلسه دوم خواستگاری اگر در مجلس خواستگاری و در طی صحبتها احساس نمودید که خواستگارتان فردی مطمئن و قابل قبول است ، در پایان جلسه دوم در مورد بیماری، ناتوانایی های آن و روش درمانش به طور کامل برای او بگویید اما بیماری خود را طوری مطرح نکنید که وحشت کند بلکه بگویید ( مثلا درباره بیماری صرع ) یک بیماری کنترل شده دارید و مانند افراد سالم زندگی می کنید واین بیماری به فعالیتهای شما در زندگی حال و آینده تان آسیبی نمی رساند. سپس پزشک خود را به ایشان معرفی نمایید تا هر گونه سؤالی که دارد از پزشک معالجتان بپرسد.
کدام بیماری ها را به خواستگارمان بگوییم ؟
بیماری های در گذشته به آن مبتلا بودید
اگر شما در گذشته دچار بیماری خاصی بوده اید اما بیماری شما درمان شده و هم اکنون اثری از آن نیست و در آینده شما تاثیر نمی گذارد ، این بیماری را مطرح نکنید زیرا تنها با مطرح کردن این بیماری خانواده ای را نگران آینده زندگی فرزندش خواهید کرد.
بیماری که در حال به آن مبتلا هستید
سلاگر شما به بیماری هایی دچار شده اید که در آینده تاثیر می گذارد ، این بیماری را با آرامش همانطور که گفتیم مطرح کنید اما حواستان باشد احتمال ها و نگرانی های بیش از حد را بروز ندهید .نکته :موضوع بیماری تان را با صلاحدید خواستگارتان با خانواده اش در میان بگذارید زیرا اگر روزی این موضوع برای آنان فاش شود ، آنها شما را مورد سرزنش قرار می دهند یا دروغگو و ناصادق خطاب می کنند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازنمناک:اگر بیماری هایی را که بر زندگی آینده و حتی بچه دار شدنتان تاثیر می گذارند ، را پنهان کنید ، بی شک عواقب نامعلومی در انتظار شما خواهد بود!توجه داشته باشید بیماری های که حاد یا موثر در روند زندگی طبیعی شما نیست را مطرح نکنید زیرا این مشکلات تاثیری در آینده شما ندارد، بنابراین نگفتن آن مشکلی را ایجاد نخواهدکرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%a8%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d9%8a%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%85%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%8a%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.