- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ارومیه ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد

Posted By admin On اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۱۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ارومیه دارای ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب است.
محمدرضا علیزاده امام زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: ارومیه دارای ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب است که عمدتا بافت تاریخی و قدیمی شهر را شامل می شود.
وی بااشاره به اینکه ریزدانگی، نفوذ ناپذیری وناپایداری از معیارهای تشخیص نقاط فرسوده است، تصریح کرد: بودجه واعتبارات لازم برای رشد ووتوسعه فضاهای عمومی و معابر، بوستان هاوفضای سبز، فرهنگسرا ها، آسفالت واصلاح پوشش معابر وکمک به توسعه زیرساخت های محله های واقع در بافت قدیمی و تاریخی هرساله ازطرف شورای اسلامی شهر وشهرداری تخصیص داده می شود اما موضوع نوسازی وبهسازی به شیوه ساختاری صرفا درحیطه اختیارات و وظایف شهرداری نیست.
علیزاده یاد آور شد: برای نوسازی وبهسازی بافت های فرسوده اداره راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ابتدا باید طرح تفصیلی نوسازی تهیه کرده واعتبارات اجرایی آن را ازمحل آورده های نقدی مالکان و ساکنان بافت های فرسوده، تخصیص تسهیلات بانکی، اجرای طرح های ارزش افزاو محرک توسعه در درون بافت ها واستفاده از سرمایه بخش خصوصی تامین کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۱۰محله ارومیه دفتر تسهیلگری تشکیل شده که در مدت ۳سال شروع به کارخود اقدامات خوبی در زمینه های اجتماعی و مشارکتی برای امر نوسازی وبهسازی در این مناطق انجام داده اند.
وی بااشاره به زلزله خیزبودن کشور خاطر نشان کرد: طبیعتا ساختمان های که زیرساخت و عمر مفید آنها به سر رسیده جز دغدغه های اصلی مدیریت شهری از بابت استحکام، مدیریت بحران وکیفیت ساخت است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه درخصوص حمایت های شورای شهر از نوسازی وبهسازی بافت های فرسوده ارومیه نیز افزود: به منظور تشویق وترغیب سازندگان واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهر و مناطق کم برخوردار باهدف احیاو نوسازی وبهسازی بافت های فرسوده چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست تجدید بنا کنند براساس ضوابط مشمول ۴۰درصد مازاد تراکم و عوارض پروانه ساختمانی برای مسکونی و ۹۰ درصد برای عوارض تجاری خواهند بود.
وی ادامه داد: بافت هایی که با حفظ اصالت تاریخی خود احیا شوند با هماهنگی که با میراث فرهنگی استان انجام شده از معافیت های بالای برخوردار خواهند شد تا بدین طریق هم باعث سرزندگی در بافت های تاریخی شده وهم به اقتصاد وجاذبه های گردشگری شهر که جز اهداف ارومیه در شهرگردشگری سال۲۰۲۰و طرح مصوب بومگردی است اضافه شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87-%db%b4%db%b1%db%b7-%d9%87%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.