ارومیه قلب تپنده آذربایجان است

ارومیه قلب تپنده آذربایجان است

گروه سیاسی:وجود قومیت‌های متفاوت از مذاهب و سرزمین‌های مختلف در آذربایجان غربی نشان از مهرورزی مردم ترک زبان آذربایجان غربی دارد که در طول سالیان دور این اقوام، ادیان و مذاهب در آغوش خویش پذیرفته و در کنار آنان با مسالمت زیسته است، در این میان شهر ارومیه به عنوان قلب تپنده آذربایجان بیش از سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی به مهروزی شهره دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، مردم آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با رشادت‌ها و مجاهدت‌های خویش اقدامات ارزشمندی را در جهت رشد و پویایی انقلاب اسلامی انجام دادند.
اگرچه این استان موجب بی‌مهری‌های مختلف از سوی مسئولان کشوری مواجه بوده و هم‌اکنون از نظرشرایط اقتصادی دارای وضعیت مطلوبی نیست با این حال مردم غیرتمند این خطه با تلاش خویش همواره د مقابل دشمنان اسلام و مشکلات ایستادگی کرده و در میدان‌های مختلف وفاداری خویش را به نظام انقلاب اسلامی ثابت کردند. از جمله مهم‌ترین صحنه‌ در نظام انقلاب اسلامی، انتخابات بوده که این استان در طول سال‌های گذشته با حضور و مشارکت پرشور خویش موجب شعف و شادمانی خون پاک شهیدان و رهبر انقلاب اسلامی را فراهم آورند.
حضور ۶۴ درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد برگ زرینی را در تاریخ این استان رقم زد.
به دور دوم کشیده شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه مردم این استان را نه تنها از حضوردر انتخابات بازنداشت بلکه باعث افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای شد و این صحنه مهم سیاسی بار دیگر وفاداری آذربایجان غربی را به آرمان های نظام و انقلاب به نمایش گذاشت.
با توجه به اینکه آذربایجان غربی به نام رنگین‌کمان اقوام و ادیان مشهور است لذا حضور کاندیداهای مختلف از دو مذهب متفاوت شیعه و سنی در این استان جو انتخاباتی این استان را خصوصا در شهرستان ارومیه متفاوت‌تر کرد.
این جو انتخاباتی اگرچه موجب افزایش مشارکت مردم آذربایجان غربی شده بود ولی در طول دوران تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شاهد برخی از بداخلاقی‌های هواداران کاندیداهای انتخاباتی خصوصا در فضای مجازی بودیم و این موضوع مشارکت ۸۱ درصدی مردم ارومیه را در پای صندوق‌های رای به کام تلخی کشاند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت اعلام نتایج شمارش آرا در جمع خبرنگاران، از این موضوع ابراز تاسف کرد و افزود: با وجود برخی بداخلاقی‌هایی که در فضای مجازی در دوره انتخابات ایجاد شد بود هم اکنون شاهد جوی آرام در سه حوزه انتخابیه استان بودیم.
رادفر به مقایسه میزان مشارکت مردم در مرحله دوم نسبت به مرحله اول اشاره کرد و اظهار داشت: کل آرای حوزه انتخابیه ارومیه ۳۵۵ هزار و ۹۵۱ رای بود که سید هادی بهادری با ۲۲۰ هزار و ۱۹۷ رای و روح‌الله حضرت‌پور با ۲۰۹ هزار و ۷۰۵ رای، حاکم ممکان با ۱۱۶ هزار و ۳۸۲ رای و مجید دودکانلوی میلان با ۹۸ هزار و ۸۹۵ رای به ترتیب نفرات اول تا چهارم این دوره از انتخابات شدند.رادفر از راه یافتن سید هادی بهادری و روح‌الله حضرت‌پور به عنوان نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خبر داد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان داشت: در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از کل آرای ماخوذه ۱۷۷ هزار و ۸۷۹ رای، همایون هاشمی با ۶۱ هزار و ۱۵۰ رای، جهانبخش محبی‌نیا با ۶۱ هزار و ۱۵۰ رای، محمد میرزائی با ۵۹ هزار و ۷۲۶ رای و مهدی عیسی‌زاده ۵۴ هزار و ۵۷ رای را کسب کردند و در حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ، جهانبخش محبی‌نیا و همایون هاشمی به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.رادفر به حوزه انتخابیه سلماس نیز اشاره کرد و ادامه داد: از کل آرای اخذ شده در شهرستان سلماس، ۷۳ هزار و ۶۱ رای کسب شد که از این میزان ۳۹ هزار و ۸۰۹ رای به شهروز برزگر و ۳۲ هزار و ۶۵ رای به رسول جلایر اختصاص داشت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، منتخب این حوزه انتخابیه را شهروز برزگر عنوان کرد.
این مسئول به نسبت مشارکت مردم آذربایجان غربی در سه حوزه انتخابیه اشاره کرد و ادامه داد: ۷۹ درصد از کسانی که در مرحله اول شرکت کرده بودند در مرحله دوم نیز شرکت کردند.
فرماندار ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان با بیان اینکه تعداد ۴۰۷ شعبه اخذ رای در ارومیه در نظر گرفته شده بود، اذعان داشت: انتخابات دیروز نشان از حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد، به طوری‌که بار دیگر مردم ارومیه دیروز حماسه آفریدند.
این مسئول با تقدیر از حضور و مشارکت مردم در دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: آذربایجان غربی رنگین‌کمان اقوام و ادیان است و در این خصوص دشمن نیز در تلاش برای سوءاستفاده از این موضوع است، ولی مردم ارومیه آگاه بوده و اجازه دخالت بیگانگان را در این زمینه نمی‌دهند.حسن‌خانی با بیان اینکه مردم ارومیه طی سال‌های متمادی در صلح و دوستی زندگی کرده‌اند، اظهار داشت: زندگی مسالمت‌آمیز مردم ارومیه با وجود تنوع قومیتی مثال‌زدنی است، به طوریکه کرد و ترک در کنار هم و با برادری زندگی می‌کنند.فرماندار ارومیه با بیان اینکه لازم است مردم همواره در کنار مسئولان باشند، اذعان داشت: در سایه تعامل و همدلی بین مردم و مسئولان است که می‌توانیم به توفیق برسیم و روز به روز زمینه توسعه و آبادانی ایران اسلامی را مهیا کنیم.وجود قومیت‌های متفاوت از مذاهب و سرزمین‌های مختلف در آذربایجان غربی نشان از مهرورزی مردم ترک زبان آذربایجان غربی دارد که در طول سالیان دور این اقوام، ادیان و مذاهب در آغوش خویش پذیرفته و در کنار آنان با مسالمت زیسته است، در این میان شهر ارومیه به عنوان قلب تپنده آذربایجان بیش از سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی به مهروزی وزیدن شهره دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


7 × چهار =