رئيس کميته رويدادهاي بين المللي فدراسيون واليبال:

ارومیه شایستگی میزبانی لیگ جهانی والیبال را دارد

ارومیه شایستگی میزبانی لیگ جهانی والیبال را دارد

گروه خبر: رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال گفت: شهر ارومیه با داشتن درخشان ترین پیشینه در میزبانی مسابقات بین المللی تنها شهری است که می تواند به همراه تهران میزبانی رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۴ والیبال را برگزار کند.
سعید درخشنده در گفت و گوی اختصاصی گفت: دارا بودن تجربه کافی مسئولان استان، بهره مندی از سالن زیبا و استاندارد شش هزار نفری غدیر ارومیه و تماشاگران فهیم، خونگرم و والیبال بلد این شهر می تواند زمینه را برای میزبانی ارومیه در رقابتهای لیگ جهانی را فراهم کند.
وی اظهار کرد: سال گذشته با وجود تقاضای مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان برای میزبانی رقابتهای ۲۰۱۴ لیگ جهانی به دلیل فرصت کمی که داشتیم موفق به انجام هماهنگی های لازم نشدیم ولی امسال زمان کافی در اختیار داریم و در صورت تقاضای میزبانی از سوی مسئولان و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بسیار مایلیم که بازی های تیم ملی کشورمان را در این شهر و سالن باشکوه برگزار کنیم.
وی گفت: تیم ما شش میزبانی در برابر تیم های برزیل، لهستان و ایتالیا دارد و امیدواریم با ادامه روند رو جلویی که در پیش گرفته ایم مجددا شاهد کسب افتخارات بیشتر در برابر این تیم ها بوده و بتوانیم دل هزاران ایرانی حاضر در سالن و میلیونها تماشاگر تلویزیونی را شاد و مسرور کنیم.
درخشنده گفت: حضور تیم والیبال ایران در گروه اول سطح یک لیگ جهانی ۲۰۱۴ نشانگر اعتبار و اقتدار ما در سطح جهان است و امیدواریم این بار بهتر از سال گذشته از اعتبار و حیثیت والیبال ایران در میادین بین المللی دفاع کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم بازیکنان بدون هیچگونه آسیب دیدگی و در سلامت کامل رقابتهای لیگ برتر سال جاری کشور را به پایان برسانند و سرحال و قبراق و با آمادگی هرچه تمامتر برای دعوت به اردوی تیم ملی و حضوری پرقدرت در لیگ جهانی خرداد ماه سال آینده هدفگذاری کنند.
درخشنده گفت: فدارسیون جهانی والیبال پس از درخشش خیره کننده تیم ملی کشورمان در رقابتهای جام بین قاره ای ژاپن و پیروزی قدرتمندانه ایران در برابر تیم های آمریکا، ایتالیا و ژاپن و ارائه بازی قابل قبول در برایر برزیل و روسیه به این اطمینان رسید که تیم ایران شایستگی قرار گرفتن در سطح یک لیگ جهانی را دارد.
وی در خصوص بازی هفته ششم تیم شهرداری ارومیه و باریج اسانس کاشان گفت: در این دیدار انسجام خوبی بین بازیکنان بود و درخشش خوب پوریا فیاضی، عبدالرضا علیزاده و ولادوو بتکویچ موجب کسب این پیروزی شد.
وی گفت: البته ناگفته نماند که تیم باریج اسانس کاشان به دلیل عدم آمادگی و خستگی ناشی از حضور پنج ملی پوشش در رقابتهای جام بین قاره ای ضربه خورد و در برابر شهرداری ارومیه آسیب پذیر نشان داد.وی در خصوص رقابتهای لیگ جهانی گفت: هشت تیم برتر جهان در سطح یک و در دو گروه به مصاف هم می روند که در نهایت با توجه به اینکه چه کشوری میزبان مرحله نهایی این رقابت ها شود چهار یا پنج تیم به مرحله نهایی صعود می کنند.
درخشنده گفت: ۱۲ تیم هم در سه گروه سطح دوم با هم مسابقه می دهند که از بین آنها یک تیم به مرحله نهایی راه پیدا می کند و تیم آخر سطح دو به سطح سه سقوط کرده و بالعکس تیم برتر سطح سه به سطح دو صعود می کند.
بر اساس قرعه کشی فدارسیون جهانی والیبال گروه بندی کامل لیگ جهانی ۲۰۱۴ به شرح زیر است:
سطح یک:
گروه A: ایران، برزیل، لهستان و ایتالیا
گروه B: روسیه، آمریکا، بلغارستان و صربستان
سطح دو:
گروه C: بلژیک، کانادا، استرالیا و فنلاند
گروه D: آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن
گروه E: هلند، کره جنوبی، پرتغال و جمهوری چک
سطح سه:
گروه F: تونس، ترکیه، کوبا و اسپانیا
گروه G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک
رقابتهای لیگ جهان والیبال از خرداد ماه سال آینده آغاز می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 8 =