ارومیه تا ۲۰ سال آینده نیاز به توسعه ندارد شهربازی مدرن در ارومیه ایجاد می‌شود

گروه خبر: شهردار ارومیه با بیان اینکه امروز شاهد زمین های خالی در ارومیه هستیم گفت: تا ۲۰ سال آینده این شهر نیازی به توسعه ندارد.
محمد حضرت پور در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ همکتار زمین خالی در ارومیه وجود دارد افزود: در این راستا هنوز نیازی به توسعه شهر ارومیه نیست و این میزان تا ۲۰ سال آینده جوابگو است.
وی در خصوص اجرای طرح جامع و تفضیلی شهر ارومیه اظهارداشت: طرح جامع ارومیه در سال ۹۰ ابلاغ شده است اما طرح جامع بدون طرح تفضیلی اجرایی نمی شود در این راستا طرح تفضیلی سال ۹۱ به پیمانکار واگذار شده و شش ماهه سال ۹۳ برای ۱۰ سال آتی ابلاغ می شود.حضرت پور در خصوص تعطیل بودن شهربازی ارومیه و دلایل عدم توجه به زمینه‌های لازم برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌های ارومیه ای گفت: شهربازی موجود ارومیه به دلیل استاندارد نبودن وسایل و عدم تایید اداره کل استاندارد استان تعطیل شده است.
وی ادامه داد: برای پرکردن این خلا شهربازی مدرن توسط سرمایه‌گذار خارجی در دست اقدام است و در این راستا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار شهربازی مدرن در منطقه جانوسلو احداث خواهد شد.
سال آینده تیم والیبال شهرداری ارومیه با قدرت بیشتری ظاهر می شود
وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به موفقیت تیم والیبال شهرداری ارومیه و با تاکید بر اینکه این تیم قهرمان بلامنازغ لیگ کشوری بود گفت: در سالهای آتی با خریداری بازیکنان مطرح و به نام کشوری و حتی جهانی این تیم با قدرت بیشتری ظاهر می شود.
شهردار ارومیه با بیان اینکه بازیکنان فعلی تیم شهرداری ارومیه در مسابقات خوب ظاهر شدند افزود: ارومیه به عنوان پایتخت والیبال آسیا و کشور باید به جایگاه واقعی اش برسد برای رسیدن به جایگاه واقعی و ورزش حرفه ای باید هزینه شود.شهردار ارومیه همچنین در خصوص عدم توسعه یافتگی بخش هایی از مناطق محروم ارومیه نیز عنوان کرد: بخش خصوصی چندان رغبتی برای سرمایه گذاری در پایین شهر ارومیه ندارد و این امر یکی از مهمترین دلایل بازماندن این منطقه از توسعه است.
وی اعلام کرد: دهها بار به سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مناطق به ویژه در مناطق پایین تر از خیابان ولی عصر، پروژه های سرمایه گذاری پیشنهاد کرده ایم، ولی این امر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت.
شهردار ارومیه اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین دلایل عقب ماندگی مناطق پایین شهر ارومیه، بی توجهی گذشتگان به این مناطق است که ما سعی کرده ایم آن را جبران کنیم.شهردار ارومیه از راه اندازی پنج پارک در منطقه محروم ارومیه به عنوان یکی از کارهای خوب مدیریت شهری یاد کرد و ادامه داد: تنها ۲۰ درصد فعالیت در این مناطق سهم شهرداری است و ۸۰ درصد دیگر به عهده دیگر سازمانها و دستگاههای اجرایی است که باید برای ساختن این مناطق دست در دست هم بدهند.
وی در خصوص احیای دروازه های قدیم شهر ارومیه نیز اظهارداشت: مقدمات این طرح نیز انجام شده و ساخت این دروازه ها در دستور کار شهرداری ارومیه در سال ۹۳ است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم توجه به سد معبر در آستانه عید نوروز افزود: ما معتقد هستیم که نباید با دستفروشان برخورد شود چراکه آنها از این طریق ارتزاق می کنند ولی معتقد هستیم نباید سد معبر مردم و شهروندان باشند که در این صورت به آنها تذکر داده می شود.
جشنواره لاله‌ها در ارومیه برگزار می‌شود
شهردار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره لاله‌ها در ارومیه خبر داد و گفت: این جشنواره با کاشت ۷۰۰ هزار لاله در ارومیه به عنوان شهر لاله‌ها در ابتدای سال آینده برگزار می‌شود.
حضرت‌پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری ارومیه در سال ۹۲، تصریح کرد: با وجود فشارهای اقتصادی بسیاری که برای شهرداری ارومیه وجود داشت بودجه سال ۹۲ به ویژه در بخش عمرانی حتی بیش از مقدار تعیین شده، محقق شد.
حضرت‌پور با اشاره به رکود درآمد شهرداری در ماههای ابتدای سال ۹۲ گفت: در دو ماه اخیر مردم برای پرداخت بدهی‌های خود مراجعه کرده و همین امر سبب شد شهرداری ارومیه در پرداخت ۸۰ درصد از بدهی‌های خود به پیمانکاران پروژه‌های فاخر عمرانی این شهر موفق باشد.
وی از تحویل پروژه پل‌های ابوذر ارومیه به شهرداری در سال ۹۳ خبر داد و افزود: در ابتدای سال ۹۳ شهرداری به عنوان کارفرمای این پروژه فعالیت خود را آغاز می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در شش ماه نخست سال آینده با اتمام پروژه ابوذر بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های مردم این منطقه و همچنین مردم شهر ارومیه برطرف شود.
وی با اشاره به تعهد شهرداری ارومیه برای اضافه کردن ۲۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در سال ۹۲، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل برخی از مشکلات محقق نشد و ما توانستیم تنها ۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه کنیم و سایر اتوبوس‌های فرسوده را بازسازی کنیم.
حضرت‌پور به عملیات حجیم خاک‌برداری از بستر رودخانه شهرچای اشاره کرد و گفت: از شش ماه پیش عملیات خاک‌برداری از بستر این رودخانه با خاک‌برداری ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در پایان سه ماه نخست سال آینده این عملیات به اتمام برسد. وی بستر رودخانه شهرچای را ۳۲ متر اعلام کرد و یادآور شد: عملیات خاک‌برداری از بستر رودخانه شهر چای از بلوار امامت تا پل‌های شهید بهشتی در سه ماه دوم سال آینده انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


4 − یک =