استاندار آذربايجان غربي:

ارومیه با تغییرات عمرانی و فرهنگی مواجه است

ارومیه با تغییرات عمرانی و فرهنگی مواجه است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۵ ماه اخیر شهر ارومیه با تغییرات عمده عمرانی، فرهنگی و زیباسازی مواجه بود که همه توسط شهرداری و نهادهای ذی‌ربط به انجام رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان قربان‌علی سعادت در مراسم افتتاحیه تقاطع غیر‌هم‌سطح میرزای شیرازی اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم در داخل شهرستان ارومیه بود که با تلاش مسئولان شهرداری و همکاری مردم ارومیه امروز به افتتاح رسید. علاوه بر این پروژه چند پروژه عمرانی بزرگ نیز در دست اجرا بوده که امید است در هفته دولت به بهره‌برداری برسند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره بر اعتبار صرف شده در احداث و اجرای پروژه‌ میرزای شیرازی تصریح کرد: اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه در شهرستان ارومیه هزینه شده است.
سعادت از مجموعه شهرداری و شورای شهر ارومیه تقدیر کرد و افزود: طی سالیان دراز این مجموعه پیشرفت قابل توجهی داشته و این پیشرفت مرهون مسئولان شهرداری و شورای شهر است. در ۱۵ ماه اخیر شهر ارومیه با تغییرات عمده عمرانی، فرهنگی و زیباسازی مواجه بود که همه توسط شهرداری و نهادهای ذی‌ربط به انجام رسیده است.
استاندار آذربایجان غربی در پایان با افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی ارومیه این مکان را یکی از راه‌های تسهیل در عبور و مرور مردم معرفی کرد.
*رفع ۷۰ درصد مشکلات ترافیکی ارومیه
شهردار ارومیه هم گفت: با بهره‌برداری از پروژه غیر هم سطح میرزای شیرازی بیش از ۷۰ درصد مشکلات ترافیکی شهرستان ارومیه حل می‌شود.
محمد حضرت‌پور اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه غیرهم‌سطح میرزای شیرازی بیش از ۷۰ درصد مشکلات ترافیکی شهرستان ارومیه حل می‌شود.
وی با اشاره به مشخصات کلی پروژه میرزای شیرازی افزود: ارتفاع پل این روگذر ۶۰۰ متر و طول ارتفاع آن ۵٫۶ متر بوده که با همت کارگران و مسئولان شهرداری به بهره‎برداری رسید.
شهردار ارومیه با اعلام اینکه این پروژه موجب رضایت‌مندی مردم این شهر شده است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اسفند سال گذشته آغاز شده بود که با صرف اعتبارات لازم به بهره‌برداری رسید.
حضرت‌پور با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: برای افتتاح این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میرزای شیرازی هزینه شده است.
وی با بیان دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهر ارومیه تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که تا ماه آینده توسط شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد تقاطع ابوذر به سمت جاده شهید کلانتری است.
حضرت‌پور با اشاره به اینکه پروژه ابوذر یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در شهرستان ارومیه است، اظهار داشت: از استانداری آذربایجان غربی خواستاریم که این پروژه در هفته دولت و با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری برساند.
شهردار ارومیه اظهار داشت: پروژه غیرهم‌سطح ابوذر نظیر پل شهید بهشتی بوده که هزینه ساخت آن ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان برنامه‎ریزی ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح آذربایجان و سه‌راه سرو اظهار داشت: پروژه آذربایجان در حال مشاوره با سرمایه‌گذاران بوده و تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی سرو نیز عملیات خاک‌برداری آن آغاز شده و عملیات اجرایی آن در حال آغاز است.حضرت‌پور گفت: از برنامه‌های مهم شهرداری ارومیه اجرای طرح فرش گل با ۲ هزار متر مربع در پارک تخم‌مرغی شهرستان ارومیه با کاشت انواع گل بوده که در ماه مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار ارومیه اظهار داشت: شهر ارومیه متعلق به همه بوده و همه شهروندان به نوعی سهم به‌سزایی در زندگی راحت دارند که باید از همراهی و مشارکت شهروندان در این حوزه قدردانی کنیم.
*هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد ریالی در تقاطع میرزای‌شیرازی ارومیه
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه هم گفت: سازمان زیباسازی برای اجرای طرح‌های خود در تقاطع میرزای شیرازی بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه کرده است.
فرخ عبدی اظهار داشت: عملکرد سازمان زیباسازی در انجام و بهره‎برداری تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی قابل قبول بوده است.
وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ متر به منظور حفاری و کابل‌کشی کل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی اختصاص داده شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه با اشاره به ایجاد روشنایی در تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی گفت: تعداد ۳۰ عدد چراغ برای روشنایی این تقاطع استفاده شده است.
عبدی اظهار داشت: تعداد ۲۰ میله پرچم و نزدیک به ۳۰ عدد پروژکتور و پایه چراغ برای روشنایی و دید بهتر رانندگان در تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی نصب شده است.
وی اظهار داشت: سازمان زیباسازی برای اجرای طرح‌های خود در تقاطع میرزای شیرازی بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه کرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


3 × = بیست هفت