ارومیه اقتداربه ورزشگاه_فرستان زنان را داشت

ارومیه اقتداربه ورزشگاه_فرستان زنان را داشت

مصطفی داننده
گروه گزارش: خیلی یادمان نمی‌آید مسابقات مهم ورزشی بین‌المللی در ایران در شهری به جز تهران برگزار شده باشد.
خیلی یادمان نمی‌آید که زنان هم به تماشای این دیدارها نشسته باشند اما حالا به لطف لیگ ملت‌های والیبال هم ارومیه و اردبیل میزبان یک رقابت مهم ورزشی شدند و هم زنان به ورزشگاه راه پیدا کردند.
میزبانی ارومیه، نشان داد هیچ اشکالی ندارد شهرهایی به جز تهران، میزبانی مسابقات یا مراسم‌های مختلف را به عهده بگیرند. واقعا دیدن ورزشگاه آزادی از قاب تلویزیون، دیدن سالن اجلاس سران، دیدن سالن صداوسیما و … خسته کننده شده است. انگار نه انگار در ایران شهرهای دیگر هم وجود دارد.
بارها دیده‌ایم که بازی‌های تیم ملی فوتبال به ویژه بازی‌های دوستانه در یک آزادی خلوت که به زور کمتر از ۱۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهد برگزار می‌شود. این درحالی است که این دیدار اگر در یکی از شهرهای دیگر ایران برگزار می‌شد، ورزشگاه‌ را مملو از جمعیت می‌کرد.
خوشبختانه در حال حاضر ورزشگاه‌های مدرنی هم در شهرهای مختلف ایران از جمله اهواز، مشهد و اصفهان وجود دارد که به راحتی می‌توانند میزبان هر مسایقه بین‌‍المللی باشند.
بهتر است بگذاریم آزادی، این پیر خسته ایستاده در میانه اتوبان«تهران-کرج» کمی استراحت کند.
اتفاق مهم دیگر رفتن زنان ارومیه‌ای به ورزشگاه بود. تصاویر تلویزیونی و عکس‌های عکاسان نشان می‌داد که برخی از بانوان توانسته بودند به ورزشگاه راه پیدا کنند و در کنار مردان از بازی‌های زیبا و هیجانی تیم ملی والیبال لذت ببرند.
آنها تمام انرژی مثبت خود را از روی سکوها به داخل زمین فرستادند. زنانی که در ارومیه به ورزشگاه غدیر رفتند در آن لحظه خوشحال‌ترین آدم‌های روی زمین بودند.
آنها سال‌ها والیبال را از قاب تلویزیون می‌دیدند اما حالا توانسته بودند در کنار مردان در هنگام حمله تیم والیبال بگویند«یک، دو، سه» و صدای خوشحالی‌شان گوش فلک را کر کنند.
برخی در این سال‌ها اعلام کردند که ما فرهنگ حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نداریم. زیرساخت این کار آماده نیست. دیروز مردان و زنان حاضر در ورزشگاه غدیر نشان دادند هم فرهنگ این کار را دارند هم زیر ساخت‌ها آماده حضور زنان در وزشگاه است.البته معلوم نیست در بین این همه کشور اسلامی چرا تنها ورزشگاه‌های ما آماده پذیرایی از زنان نیستند؟ مردان و زنان در همه کشورهای اسلامی به ورزشگاه می‌روند و در کنار هم مسابقات ورزشی را تماشا می‌کنند.
عصرایران؛ آدمی باید از تجربه‌های به دست آمده در زندگی استفاده کند. میزبانی ارومیه و حضور زنان از این تجربه‌ها بود؛ یک تجربه موفق که نشان داد با برگزاری مسابقات مهم در شهرهای مختلف و حضور زنان در وزشگاه، آسمان به زمین نمی‌آید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 3 =