گزارش//

ارومیه از کمبود پارکینگ‌ در مراکز اصلی شهر رنج می برد

ارومیه  از کمبود پارکینگ‌ در مراکز اصلی شهر رنج می برد

گروه گزارش: گره‌های ترافیکی در خیابان‌های اصلی و کم‌عرض ارومیه مردم را کلافه کرده است. روزی نیست که شهروندان ارومیه ساعت‌ها در انتظار باز شدن راه‌ها و یا جایی برای پارک ماشین شان چندین خیابان را بالا و پایین نکنند.
شهری که با داشتن بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت از کمبود پارکینگ در مراکز اصلی و شلوغ شهر رنج می برد. یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه‌های مردم ارومیه ترافیک شهری است که متاسفانه کمبود پارکینگ عمومی در سطح این شهر منجر به ایجاد ترافیک و مشکلاتی برای مردم شده است.
حسن پور محمد، یکی از شهروندان ارومیه ، با بیان اینکه کمبود پارکینگ در ارومیه باعث ترافیک در سطح این شهر می شود گفت:متاسفانه رانندگان با پارک دوبله مشکلات فراوانی برای تردد شهروندان ایجاد می‌کنند.
وی افزود: بیشترین ترافیک در موقع ظهر و ساعات پایانی روز اتفاق می‌افتد که با ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر می‌توان تا حدودی از ترافیک شدید در این مناطق جلوگیری کرد.
علی طیاری، یکی دیگر از شهروندان ارومیه ، بیان کرد: عدم وجود پارکینگ در محل بیمارستان‌های شهر به طور کامل مشهود بوده و مشکلاتی را برای بیماران و همراهان بیمار ایجاد کرده است.
این شهروند افزود: کمبود پارکینگ در ارومیه باعث شده که خیلی از افراد به تابلو‌های پارک ممنوع توجهی نداشته و ماشین‌های خود را زیر تابلو‌های پارک ممنوع پارک کنند که با این کار هم جریمه شده و هم با موجی از داد و فریاد‌های رانندگان دیگر مواجه شوند.
ضرورت افزایش پارکینگ در سطح شهر احد یوسفی، دبیر اول شورای شهر ارومیه ،بیان کرد: نگاه مدیریت شهر به توسعه‌ شهری متاسفانه با برنامه‌ریزی جدید صورت نگرفته و ترافیک سنگین خیابان‌های قدیم الاحداث را فقط با راهکارهای ایجاد پارکینگ و محدویت ترافیکی می‌توان حل کرد.
یوسفی افزود: در برخی خیابان‌های ارومیه مانند خیابان‌های حسنی و آزادگان به علت عدم مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری که از زمان ساخت آنها مدت زمان زیادی هم نگذشته مشکل پارکینگ وجود دارد.
وی افزود: نبود امکانات شهروندی از جمله نبود حمل و نقل عمومی مناسب در برخی مناطق شهر، مردم را به استقبال از سفرهای تک سرنشین و رفتن به هسته مرکزی شهر سوق می‌دهد.
یوسفی ادامه داد : رینگ کمربندی میانی شهر با وجود آنکه مدت زمان سفر را کم کرده اما پس از مدتی پاسخگوی ترافیک نبوده و مشکل پارک خودرو در این کمربندی را دوچندان کرد.
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه توزیع امکانات برای مناطقی مانند خیابان حسنی که یکی از هسته‌های ترافیکی شهر است هنوز ۴۰ درصد ساخت و ساز انجام نشده ، افزود: ضروری است، مدیریت شهری برای سال‌های آتی برنامه‌های لازم در راستای احداث پارکینگ را داشته باشد.
گلوگاه‌های ترافیکی شهر شناسایی شود
صادق توکلی مهر عضو شورای شهر ارومیه هم ،بیان کرد: ضروری است برای حل مشکل ترافیک شهری گلوگاه‌های ترافیکی شهر شناسایی شده و اقدامات لازم در این باره صورت گیرد.
توکلی‌مهر افزود: در بازسازی ساختمان فروشگاه رفاه واقع در چهار راه همافر خوشبختانه وجود پارکینگ در اجرای طرح که اولویت اصلی مدیریت شهری در بازسازی است مورد توجه بوده و باید در سایر ساخت و سازهای مسکونی و تجاری شهر هم این مقوله مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایلنا،وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در معابر و خیابان‌های پرتردد و هسته مرکزی شهر مستلزم ارائه راهکارهایی برای رفع ترافیک است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 27