- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ارموی‌ها از کاراته هم استقبال کردند

Posted By admin On اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۳ @ ۴:۴۵ ق.ظ In ارومیه,ورزشی,کاراته | No Comments

گروه گزارش: میزبانی از پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته محک خوبی برای آزمایش ظرفیت ارومیه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی داخل سالنی توسط ارومیه بود، چرا که طی ۲ روز برگزاری مسابقات با استقبال پرشور مردم و شگفتی مسئولان فدراسیون جهانی مواجه شد.
تجربه میزبانی از مسابقات بین‌المللی والیبال فوتسال، ووشو، بدمینتون و … توسط ارومیه و ظرفیت ورزشگاه ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه برای پذیرایی شایسته از مسابقات داخل سالنی، مدال افتخار میزبانی از پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته را نیز بر گردن این شهر انداخت.
دو روز میزبانی از ۶۰۰ کاراته کای ملی و بین‌المللی؛ مسئولان فدراسیون جهانی، داوران ملی و بین‌المللی کافی بود تا همگان انگشت حیرت و شگفتی بر دهان ببرند، چرا که طی دهه گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد، ارومیه توانایی میزبانی از مسابقات ملی را داشته باشد، چه رسد مسابقات بین‌المللی.
این بار نیز همانند میزبانی مسابقات ورزشی بین‌المللی توسط ارومیه تمام ادارات و نهادها ورزشی و غیر ورزشی به همراه خیل عظیم ورزش دوستان در سراسر استان بسیج شدند تا یک دل و هم‌صدا صدا، اقتدار و شکوه ارومیه در میزبانی از مسابقات را نه تنها به گوش مردم قاره پهناور آسیا بلکه تمام نقاط دنیا برسانند.
*خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی کاراته در ارومیه هستیم
مدیرکل دفتر استاندار آذربایجان غربی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی کاراته ارومیه در تقویم فدراسیون جهانی شده و اعلام کرده است: شاخص زیادی در راستای جهانی شدن این مسابقات برای گنجاندن آن در تقویم ورزشی فدراسیون جهانی وجود دارد.
*مسابقات بین‌المللی ارومیه در حد تورنمنت‌های جهانی و اروپایی بود
داور بین‌المللی کاراته کشور نیز مسابقات بین‌المللی کاراته ارومیه را بی سابقه ترین و استانداردترین رقابت در کاراته کشور دانسته و می‌گوید: سطح مسابقات بین‌المللی ارومیه در این دوره در حد تورنمنت‌های جهانی و اروپایی برگزار شد و این مسابقات نویدبخش آینده درخشان برای کاراته کشور است.خیری پور با بیان اینکه این دوره از مسابقات یکی از بی نظیر ترین مسابقاتی است که کاملا با استانداردهای جهانی برگزار شده، معتقد است: تمامی شرکت کنندگان حاضر در این مسابقات همگی مرهون تلاش و همکاری تمامی عوامل اجرایی و افراد خبره و داوران مسلط در این رقابت‌ها بوده و سعی دارند با رعایت تمامی قوانین و مقررات در راستای اجرای اصولی آن تلاش کنند.وی ادامه داد: هماهنگی و تعامل خوبی از سوی استانداری آذربایجان غربی و دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده و برگزاری دوره استاژ داوری با حضور رافائل اورتگا داور ارشد جهانی، فرصت خوبی برای داوران ایرانی بود.
داور بین‌المللی کاراته کشور افزود: در این دوره از مسابقات داوری کم اشتباه بود که جا دارد از نظم و انضباط مسوولان آذربایجان غربی تشکر کرد.
*همه رشته‌های ورزشی مورد توجه مسئولان آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی نیز در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته ارومیه – ایران گفت: برگزاری و میزبانی مسابقات بین‌المللی موجب افتخار ملی برای ایران اسلامی و مردم این استان است.قربانعلی سعادت افزود: از اینکه آذربایجان غربی و ارومیه میزبان این مسابقات بین‌المللی است بسیار خرسندیم چرا که برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و ورزشی موجب شور و نشاط در بین آحاد جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه حمایت جدی تمامی مسئولان از ورزش استان صرفا به رشته والیبال ختم نمی‌شود، ادامه داد: تمامی رشته‌های ورزشی مورد حمایت مسئولان بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود آذربایجان غربی در کنار رشته پرطرفدار والیبال اهتمام جدی خود را در این راستا به کار می‌بندیم.
*سفیر خوبی برای شناساندن مسابقات ارومیه به فدراسیون جهانی خواهم بود
مدرس ارشد کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته در جمع خبرنگاران گفت: سفیر خوبی برای شناساندن مسابقات بین‌المللی کاراته ارومیه به فدراسیون جهانی خواهم بود.
رافائل اورتگا افزود: برای برگزاری این مسابقات که با همکاری خوب مسئولان فدراسیون کاراته ایران و شهر ارومیه ایجاد شده تشکر و از اینکه این مسابقات موجبات حضورم در این رقابت‌ها را فراهم آورد تا بعد از ۱۵ سال به ایران بیایم خوشحالم.وی ادامه داد: مطمئنا تفاوت‌های زیادی از آن زمان تاکنون در کاراته ایران ایجاد شده است و ایران توانسته در این رشته به موفقیت‌های بزرگی برسد.اورتگا گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اردوها و مسابقات تدارکاتی مشترکی بین کشورهای ایران و فرانسه در راستای تبادل فنی ورزشکاران برگزار کنیم.
*سطح فنی و کیفی مسابقات کاراته ارومیه بسیار خوب بود
وی در خصوص ایجاد تغییرات اساسی در قوانین و مقررات کاراته جهان ادامه داد: این تغییرات با هدف المپیکی کردن این رشته و درک و فهم آن برای عموم مردمی که به قوانین کاراته آشنا نیستند و دوست دارند با لذت بیشتری این مسابقات را مشاهده کنند انجام می‌شود.
اورتگا سطح فنی و کیفی مسابقات ارومیه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات بسیار بالایی برای این مسابقات انجام شده و به نظر من این حجم تبلیغ برای شناساندن این رقابت‌ها نیاز اساسی است تا در سال‌های بعد شاهد حضور تیم‌های بسیار قدرتمند با ترکیب نفرات اصلی تیم‌های ملی کشورشان باشیم.وی با بیان اینکه سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه محل بسیار زیبایی است و ظرفیت برگزاری مسابقات جهانی را دارد، گفت: بسیار دوست دارم در داخل شهر ارومیه گردش کنم و از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این شهر آشنا شوم ولی طی سه روز گذشته هنوز فرصت این کار برایم پیش نیامده است.
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران ارومیه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت برگزار شد، در این مسابقات تیم‌هایی از کشورهای کره جنوبی هنگ‌کنگ، ترکیه، جمهوری آذربایجان ارمنستان عراق، تیم ملی ایران و تیم‌های کاراته منتخب استان‌های کشور حضور داشتند.
۶۰۰ ورزشکار، عوامل اجرایی، مربی سرپرست و داور به مدت دو روز در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه در این پیکارها شرکت کرده بودند که در این مسابقات ۳۰ داور ارشد داخلی و ۱۰ داور خارجی حضور دارند و امر قضاوت این دوره از رقابت‌ها را بر عهده داشتند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%8a%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa%d9%87-%d9%87%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d8%a8%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.