ارزش معاملات بورسی آذربایجان‌غربی در بهمن ماه به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال رسید

ارزش معاملات بورسی آذربایجان‌غربی در بهمن ماه به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال رسید

آراز آذربایجان، مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله ۳۸۱ میلیون و ۱۳۱ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی بهمن ماه ‌امسال، گفت: ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان، یک هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال بود.
وحید جوادی روز دوشنبه در گفت‌ و گواظهار داشت: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی بهمن ماه در مقایسه با ماه پیش از آن با ۲ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.
وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته شاخص بازار فرابورس کاهش ۱۲۹ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز در پایان بهمن ماه به ۱۷ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۷ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری ” توسعه سهند ” بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۹ درصد به خود اختصاص داد.
جوادی، از سهم ۴۶ درصدی خرید در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت، سهام صندوق سرمایه گذاری با بیش از پنج درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.
بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 35