ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان‌غربی ۴۴ درصد کاهش یافت

ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان‌غربی ۴۴ درصد کاهش یافت

آرازآذربایجان- ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کالاهای صادره از گمرکات از لحاظ ارزش دلاری ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات استان دو هزار و ۳۱۰ میلیون دلار بوده است.
توحید آذربد ، با اشاره به آمار صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه گذشته ۱۰ میلیون و ۲۷ هزار و ۱۹۱ تن کالا از گمرکات استان صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه کالاهای صادر شده از لحاظ ارزش دلاری ۴۴ درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین میزان صادرات کالا از لحاظ وزن نیز ۹ درصد کاهش داشته است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی به ارزش دلاری کالاهای صادر شده نیز اشاره کرد و گفت: ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات استان دو هزار و ۳۱۰ میلیون دلار بوده است.
وی به خروجی سایر گمرکات از گمرکات آذربایجان‌غربی، گفت: طی این مدت چهار میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۲۶ تن کالا از سایر کمرگات از طریق گمرکات استان صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۵۴ درصد کاهش داشته است.
آذربد با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه سال گذشته میزان ۵۰۳ هزار و ۸۴۳ تن کالا از مرزهای استان وارد کشور شده بود بیان کرد: امسال ۳۱۶ هزار و ۸۳۰ تن کالا از گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۷ درصد کاهش داشته است.
وی به ارزش دلاری کالاهای وارد شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش دلاری کالاهای وارد شده از طریق گمرکات آذربایجان‌غربی، ۲۸ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته ارزش دلاری کالاهای وارد شده به استان ۷۲۱ میلیون دلار بوده که به دلیل شرایط کرونایی و تعطیل بودن مرزها این میزان در سال جاری کاهش داشته است.
وی به میزان درآمد گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: میزان درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی در طول ۱۰ ماهه گذشته چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۲۲ میلیون دلار بوده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = سه