استاندار اربيل عراق در اروميه:

اربیل آماده حل مشکلات تجاری با آذربایجان غربی است

اربیل آماده حل مشکلات تجاری با آذربایجان غربی است

گروه خبر:استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: به دنبال حل مشکلات تجاری با استان آذربایجان غربی هستیم و در این خصوص آمادگی کامل داریم.
به گزارش آراز آذربایجان، امید عبدالرحمان در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق با تاکید بر اینکه در راستای حل این مشکلات نیز اختیار کامل دارم و می‌توانیم با همراهی همدیگر در این مسیر گام‌های بلندی برداریم، ادامه داد: افزایش ساعات کاری، کاهش روزهای تعطیل و مواردی از این دست نیز مشکلاتی هستند که می‌توان با نشست‌های مشترک مسؤولان فنی در جهت حل آنها گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه مسؤولان آذربایجان غربی به دنبال ایجاد زمینه حمل مستقیم کالاها به شمال عراق است، اضافه کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از بیکاری رانندگان طرف عراق، می‌توان شرکتی مشترک راه اندازی کرد.
استاندار اربیل عراق با اشاره به اینکه می‌توان در پایان این نشست، تفاهم مشترکی برای حل مشکلات به امضا رساند، بیان کرد: در این راستا، تیم‌های مشترک فنی با حضور مسؤولان ۲ طرف، امروز و فردا نشست برگزار می‌کنند تا به راه حل مشترکی برسیم.
وی گفت: مدیریت استان اربیل عراق آماده همکاری در راستای میزبانی از نمایشگاه تولیدات آذربایجان غربی در این استان است که امیدواریم مقدمات آن فراهم شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: اقدامات غیرضروری در مرز تمرچین به صورت پایلوت به پس کرانه منتقل می‌شود تا زمینه تسهیل مراودات فراهم شود.
ارسلان شکری یکشنبه با بیان اینکه این امر می‌تواند در کاهش زمان توقف کامیون‌ها در مرز بسیار مؤثر بوده و فرایندها را تسریع ببخشد، افزود: در سال جاری بیش از ۳۲ هزار دستگاه کامیون از مرز تمرچین تردد کرده است.
وی متوسط تردد روزانه از مرز تمرچین را ۱۳۸ دستگاه کامیون عنوان کرد و افزود: تردد سالانه مسافر از مرز تمرچین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که در دوران کرونا کاهش یافت ولی امسال نسبت به سال گذشته چهار تا ۶ برابر شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ورود روزانه ایرانیان به کشور از مرز تمرچین ۳۷۰ نفر و ورود از اتباع شمال عراق، ۲۰۰ نفر است، گفت: هم اکنون فعالیت مرز تمرچین در حال حاضر ۲۴ ساعته است اگر موانعی برای ۲۴ ساعته شدن مرز طرف عراق نیز وجود دارد، می‌توانیم بررسی کنیم.
در این جلسه راهکارهای رفع مشکلات مرز تمرچین – حاج عمران بین آذربایجان غربی و استان اربیل عراق بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


4 − = یک