- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اراضی زیر ۵ هکتار بیشتر در معرض خرد شدن قرار دارد

Posted By admin On تیر ۷, ۱۳۹۷ @ ۹:۲۷ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان- مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور با اعلام اینکه غالب اراضی زراعی کشور بین پنج تا ۲۰ هکتار و بیشتر باغ ها بین یک تا پنج هکتار مساحت دارد، گفت: اراضی زیر پنج هکتار بیشتر از سایر زمین های کشاورزی در معرض خرد شدن قرار دارد.
سیدحسین توکلی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح کشور مالک اراضی زیر پنج هکتاری هستند.
وی ادامه داد: اراضی زیر پنج هکتار ۱۸٫۴ درصد از سهم کل اراضی را به خود اختصاص داده که سه میلیون و ۲۱۶ هزار هکتار را شامل می شود.
توکلی افزود: ۶۹ درصد بهره برداران اراضی زراعی با در دست داشتن ۱۷ درصد از اراضی مزروعی کشور با مساحت زیر پنج هکتار فعالیت می کنند.
مسوول دبیرخانه مرکزی کارگروه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی کشور با اشاره به ماده ۱۲ قانون یکپارچه سازی اراضی، گفت: به منظور هماهنگی و ساماندهی امور مربوط به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تصمیم گیری در خصوص نحوه و میزان مشوق ها و امتیازها، کارگروه ملی یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تشکیل شده است.
توکلی با بیان اینکه رییس سازمان جهاد کشاورزی هر استان، رییس این کارگروه و روسای سازمان های آب منطقه ای، مدیریت و برنامه ریزی، ثبت اسناد و املاک و بانک کشاورزی استان ها عضو آن هستند، بیان کرد: با توجه به ضرورت کار باید با شناخت نسبت به منابع و محدودیت ها به یکپارچه سازی و تجمیع اراضی کشاورزی اقدام شود.
بر اساس آمار رسمی از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۲ بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور به دلیل تغییر کاربری های مجاز و غیرمجاز از دست رفته است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%b6%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-5-%d9%87%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d8%b6-%d8%ae%d8%b1%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%82/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.