ناظر گمرکات آذربايجان غربي:

اراده‌ای جدی در تعامل اقتصادی با ترکیه داریم

اراده‌ای جدی در تعامل اقتصادی با ترکیه داریم

گروه خبر: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: اراده جدی مسئولان ایران و ترکیه به‌خصوص مقامات اقتصادی دو کشور در مورد بهبود مناسبات تجاری حتی می‌تواند امکان دستیابی مبادلات تجاری بالاتر از میزان پیش‌بینی شده را فراهم کند.
میر هاشم سید احمدی در جریان دیدار با مسئولان و مدیران گمرک و رئیس گمرک آناتولی شرق ترکیه، این کشور را جز ۵ شریک تجاری مهم ایران دانست و افزود: با توجه به افزایش صادرات و شعار جهانی گمرک مبنی بر نوآوری برای پیشرفت گمرک، درصدد تقویت زیرساخت‌های گمرک در مرزهای هستیم.
ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی انجام دیدار و مذاکرات مقامات گمرکی دو کشور و مقامات محلی را نشان‌دهنده حسن همکاری و تمایل طرفین به گسترش مناسبات تجاری دانست و افزود: همه دستگاه‌های درگیر در امر تجارت خارجی در تحقق اهداف تعیین شده به خصوص افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تلاش می‌کنند.
وی افزود: گمرک بازرگان بزرگ‌ترین مرزی زمینی و مرز سرو – اسن‌دره که دومین مرز مشترک ایران و ترکیه است در حال انجام اقداماتی ازجمله احداث مسیرهای مناسب و تجهیز آن به امکانات و ابزارهای مدرن هستیم و امیدواریم مسئولان گمرک ترکیه نیز بر میزان تلاش‌های خود در این زمینه بیفزایند.
در پایان ناظر گمرکات استان ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی بوده که گمرک بازرگان از فعال‌ترین و پرترددترین گمرکات استان محسوب می‌شود.
*مشکل صف‌های طولانی کامیون‌های ترانزیت برطرف می‌شود
مدیر گمرکات ترکیه نیز گفت: خواهان تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
مصطفی شاهین گفت: دو کشور ایران و ترکیه دوستی دیرینه ای با یکدیگر داشته و این امر موجب گسترش همکاری‌های تنگاتنگ در مرزها دو طرف شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون به جز تردد بیش از ظرفیت کامیون‌ها در این گمرکات مشکلی وجود نداشته که با ارائه راهکارهایی این مشکلات نیز بزودی رفع می‌شود.
مصطفی شاهین یادآور شد: برگزاری جلسات و ملاقات‌های مستمر مرزی بین مسئولان می‌تواند مهم‌ترین راه در حل و فصل مشکلات باشد.
این نشست با هدف ارائه راهکارهای تسریع در امور گمرکی، افزایش تعداد پذیرش کامیون‌ها در مرز بازرگان، هماهنگ نمودن ساعات کاری بین گمرکات دو طرف، رفع مشکل نرم افزاری سیستم‌های گمرکی و گذرنامه ای در صورت بروز مشکل فنی و به حداقل رساندن صف‌های طولانی کامیون‌ها بین گمرکات ایران و ترکیه با حضور مسئولان و مدیران گمرکی برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 6