معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف:

ارائه سند راهبردی نجات دریاچه ارومیه به دولت تا اردیبهشت

ارائه سند راهبردی نجات دریاچه ارومیه  به دولت تا اردیبهشت

گروه خبر: معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت:باید با جمع‌بندی اطلاعات موجود در مورد دریاچه ارومیه و تبدیل آن‌ها به خرد جمعی به یک اجماع برسیم.
دکتر مسعود تجریشی، در جلسه جمع‌بندی راهکارهای ارائه شده در کنگره بین‌المللی علوم زمین با محوریت نجات دریاچه ارومیه که در سالن استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: در زمینه اقلیم‌شناسی کارهای خوبی در ایران صورت گرفته اما به نظر می‌رسد نیازمند کمک خارجی هستیم. در زمینه اقتصاد زمین‌شناسی و آب‌های زیرزمینی نیز معتقدیم مشارکت مردم و اصلاح الگوی مصرف عمده مسائل را حل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید تا اردیبهشت ماه بتوانیم سندی راهبردی در اختیار دولت قرار دهیم که از دانش و تجربه داخلی و خارجی متشکل باشد.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نقش پر رنگ مردم در احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: اگر مردم در راستای اجرای راهکارهای ارائه شده همراهی نکنند هیچ کاری انجام نخواهد شد و از طرف دیگر بسیاری از مواردی که از نظر فنی ممکن به نظر نمی‌رسد با کمک مردم می‌توانند اجرا شوند.
تجریشی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که همراه با داشتن عجله، با عقلانیت و درایت به یک نقشه راه دست پیدا کنیم.
مشاور وزیر نیرو نیز در ادامه این مراسم گفت: برگزاری این کنفرانس به ما نشان داد که از دانش داخلی بالایی برخوردار هستیم و متخصصین و دانشمندان کشورمان از دانش به‌روز و ظرفیت‌های علمی بالایی برخوردارند.
دکتر بهرام طاهری افزود: حتی در بسیاری از موارد متخصصین ایرانی اطلاعات و تجارب خود را در مورد دریاچه ارومیه به میهمانان خارجی منتقل کردند.
به گزارش ایسنا وی خاطرنشان کرد: نباید از تبدیل نقشه راه به برنامه‌های اجرایی غافل شد باید به این نکته توجه داشت که در این شرایط دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. ?

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 12