نماينده مردم بوکان در مجلس:

ادعای حل مشکل بیکاری ناشی ازجهل برخی‌ها است

ادعای حل مشکل بیکاری ناشی ازجهل برخی‌ها است

گروه خبر:نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: عده‌ای پیدا شدند با عنوان کاندیدای مجلس و می‌خواهند خود را به مردم معرفی کنند و شعار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری سر می‌دهند در حالی که به هیچ وجه این ادعا درست نیست.
محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درنطق میان‌دستور امروز اظهار داشت: جریان پول و سرمایه جریانی است که تابع دو عالم است. جریان پول و بانک جریانی است که تابع دو عامل است یکی عامل بازده یا سود و دیگری عامل ریسک یا خطرپذیری.
وی افزود: نرخ سود بانکی برای سپرده‌ها در حال حاضر۲۰ درصد و معاف از مالیات است. در این شرایط رکود هیچ فعالیت اقتصادی به طور خالص ۲۰ درصد سود در بر ندارد و از لحاظ نرخ سود و بازدهی امروز سپرده‌گذاری در بانک متاسفانه مقرون به صرفه‌ ترین کار برای افراد صاحب سرمایه چه سرمایه‌داران خرد و چه سرمایه‌داران کلان است.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: سپرده‌گذاری نزد بانک دارای کمترین ریسک است چراکه در هر شرایطی بانک اصل و سود سپرده سرمایه‌گذاران را پرداخت می‌کند بنابراین در شرایط فعلی منطق اقتصادی حکم می‌کند که مردم منابع مالی خود را نزد بانک سپرده‌گذاری کنند و این در حالی است که امروزه کمبود نقدینگی و منابع مالی در بازار باعث رکود شدیدی شده و این رکود فشار معیشتی فراوانی بر مردم وارد کرده است.عثمانی در ادامه با بیان اینکه برای رهایی از این وضعیت رکود باید کاری انجام داد که منابع مالی به جای اینکه در بانک سپرده‌گذاری شوند به سمت تولید و فعالیت‌های مولد اقتصادی سوق پیدا کنند، خاطرنشان کرد: تا با این اقدام رکود حاکم بر بازار از بین برود و واحدهای تولیدی فراوانی هستند که لنگ منابع مالی هستند تا اینها بتوانند جذب منابع به شکل ارزان‌تر و آسان‌تر داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال این همه جوان تحصیل‌کرده جز از طریق رونق بخش تولید و بخش خصوصی امکانپذیر نیست، متذکر شد: لذا برای تحقق این امر بنده پیشنهاد می‌دهم که در اسرع وقت شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد هرچه سریع‌تر نرخ سود سپرده بانکی را کاهش بدهند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: چون با توجه به اینکه تورم کاهش پیدا کرده اکنون فصل آن است که سود سپرده‌های بانکی نیز کاهش پیدا کند که این کاهش باعث خواهد شد بهای تمام‌شده پول در اقتصاد کاهش و منابع به جای اینکه به بانک‌ها سوق پیدا کند به سمت طرح‌های نیمه‌تمام و برای رفع رکود و بیکاری استفاده شود و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی که مقرون به صرفه نیستند اگر منابع مالی با محدود کردن نرخ سود از مسیر بانک منحرف شوند و به اقتصاد وارد شوند بسیاری از این اتفاقات مثبت خواهد افتاد و جلوی منابع محدود ارزی ما گرفته خواهد شد و تولید ناخالص ملی افزایش خواهد یافت. همچنین قدرت پول ملی نیز افزایش میابد.
بیکاری جوانان تحصیل‌کرده امروز به یک معضل بزرگ اجتماعی و خانوادگی تبدیل شده. امروز کمتر خانواده‌ای هستند که یک یا چند فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در خانواده‌ها نداشته باشند. اگر از خانواده‌ای سوال کنید که بزرگ‌ترین مشکل شما چیست؟ پاسخ می‌دهند: بیکاری فرزندانمان.نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اما چه کسی باید مشکل جوانان تحصیل‌کرده را به طرف کند و این یک سوال مهم است که مردم باید در جریان پاسخ این سوال باشند.عثمانی در ادامه بیکاری را معلول پارامترهای گوناگون دانست و ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که من مشکل بیکاری را حل می‌کنم. هیچ نماینده‌ای و حتی کل مجلس هم نمی‌توانند مدعی شوند که مشکل بیکاری را می‌توانند حل کنند اما امسال عده‌ای پیدا شدند با عنوان کاندیدای مجلس و می‌خواهند خود را به مردم معرفی کنند و شعار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری سر می‌دهند در حالی که به هیچ وجه این ادعا درست نیست.
به گزارش فارس، وی در ادامه متذکر شد: چنین ادعایی از جانب کاندیداها یا ناشی از جهل آنها است و نمی‌دانند که بیکاری را آنها نمی‌توانند در حیطه مسئولیت و اختیار آنها رفع کنند بلکه وظیفه دولت است که رفع بیکاری کند یا اینکه می‌دانند و می‌خواهند مردم را فریب دهند چون می‌دانند که خانواده‌ها همه با مشکل بیکاری مواجه هستند و از این مشکل عمومی عده‌ای می‌خواهند ماهی بگیرند و عوام‌فریبی کنند. به هر حال چه از روی جهل این عوام‌فریبی صورت گیرد چه از روی جعل، این رفتار یک رفتار زشت و ناصوابی است که ناشی از نیت نادرست این گونه افراد است و مردم آگاه ایران هرگز فریب این گونه فریب‌کاران را نخورده و نخواهند خورد.
این نماینده همچنین مطرح کرد: همین افراد از اکنون نشستند و به دروغ بین اطرافیان خود پست‌های مدیریتی سطح شهرستان را تقسیم می‌کنند و اکنون که هنوز ۵ ماه به انتخابات آتی مانده است قول یک پست را به بیش از ۱۰ نفر می‌دهند که این رفتار ناشی از رفتار ماکیاولی و نگاه ابزاری به مردم است که امید است دستگاه‌های نظارتی نسبت به این پدیده حساس باشند.وی در خاتمه به مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز اشاره‌ای داشت و از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی آنها را کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = هشتاد یک