در آيين نواخته شدن زنگ انقلاب عنوان شد

ادامه راه انقلاب اسلامی نیازمند جان‌فشانی دانش آموزان است

ادامه راه انقلاب اسلامی نیازمند جان‌فشانی  دانش آموزان است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت:ادامه راه انقلاب اسلامی و صیانت از دستاوردهای آن، نیازمند جان‌فشانی و تلاش دانش‌آموزان است.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شهید آهندوست ارومیه با بیان اینکه نوجوانان و جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند، اظهار کرد: اگر در دوره‌ای این مطلب را به آسانی بر زبان می‌آوردیم و به آن اعتنای زیادی نداشتیم گذشت زمان این مطلب را که دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند آن را بر همگان ثابت کرده است.
وی با بیان اینکه تمامی مسئولان امروز همان دانش آموزان گذشته هستند که مسئولیت‌های مختلف را در نظام جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته‌اند، افزود: دانش آموزان حافظان و پاسداران انقلاب اسلامی هستند و باید در جهت صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های بسیار دشمنان همچنان بر پای خود ایستاده و خواهد ایستاد، بیان داشت:کشور ایران تا کنون فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده اما با تمام خدمات و فداکاری‌های شهدا جانبازان، ایثارگران و عموم مردم بر پای خود ایستاده است و اکنون نیز برای ادامه راه خود نیازمند جان فشانی دانش آموزان است.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اعتماد و اطمینان مسئولان به توانمندی و شایستگی جوانان ایران اسلامی افزود: جوانان تا می‌توانند باید برای رشد و ارتقای جایگاه خود در عرصه‌های مختلف تلاش کنند چرا که همین جوانان باید مسئولیت‌های این انقلاب را بر عهده گیرند و آن را تداوم بخشند.
سعادت با اعلام اینکه امام خمینی (ره) احیاگر دین مبین اسلام در ایران بود و قدرتی را ایجاد کرد که در پیشرفت زمانه این قدرت هر روز خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: با این وجود اکنون همه ابر قدرت‌های پوشالی دنیا از این قدرت‌گیری ملت ایران احساس خطر می‌کنند.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گاهی حرف‌های نامربوط در مورد ملت ایران بر زبان خویش جاری می‌کند در حالی که شاید فراموش کرده که این ملت در ۸ سال دفاع مقدس چگونه در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستاد، گفت:متأسفانه امروز آمریکا و استکبار جهانی دست به دامان جریان‌های انحرافی شده است تا در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کنند و دین مبین اسلام را منزوی کنند در حالی که توطئه‌های آن‌ها همواره به ضرر خودشان بازگشته است.
وی اظهار کرد: اکنون با وجود پیشرفت‌های خوبی که شاهد آن در کشور هستیم ملت ایران امروز بیش از گذشته خواهان پیشرفت و تعالی هستند و چشم به افق‌ها و آینده درخشان دوخته‌اند.
استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه سرافرازی‌های ایران اسلامی در سایه همدلی و یکپارچگی ایجاد شده و با جان‌فشانی‌های جوانان این مرز و بوم در دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون به دست آمده است، اذعان داشت:آذربایجان غربی استانی حساس و ویژه بوده و با چهار کشور خارجی دارای مرزهای مشترک است همچنین در این استان ملیت‌ها و مذاهب و اقوام مختلفی سکونت دارند که این اقوام و مذاهب در دوران دفاع مقدس با جان و دل در کنار سایر مردم استان از آب و خاک ایران عزیز دفاع کرده و با همدلی، ایثار و شهادت خود موجب سرافرازی کشور شدند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه گذشته پلی برای آینده است، افزود: این امر فرصتی است تا بتوانیم از این طریق جایگاه خود را شناخته و نیز اشتباهات خود را برای حرکت به سوی پیشرفت کشورمان جبران کنیم.سعادت اظهار کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند و باید از هم اکنون برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در کشور آماده شوند و آینده را دور نپندارند زیرا فاصله زیادی با پذیرش مسئولیت ندارند.
ولی سمرقندی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ایران همیشه سرافراز به برکت انقلاب اسلامی در زمینه تولید علم و دست‌یابی به علوم نوین جهان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و توانسته خود را به عنوان یکی از قدرت‌های علمی در دنیا معرفی کند، افزود: کشور ایران همه این پیشرفت‌ها را مدیون انقلاب اسلامی و شهدا و جانبازان است.
وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه به مثابه عید واقعی برای ملت ایران است، تصریح کرد: نباید در پیروزی انقلاب اسلامی نقش دانش آموزان را از یاد برد.وی خاطر نشان کرد: امروزه دانش>آموزان باید جان‌فشانی‌های دانش آموزان گذشته را سرمشق خود قرار داده و با رعایت به تکالیف خود زمینه پیشرفت هر چه بیشتر انقلاب اسلامی را فراهم کنند.
سمرقندی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان به عنوان آینده>سازان نظام جمهوری اسلامی باید پاسدار انقلاب اسلامی و رهبری و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشند. گفتنی است در این آیین زنگ انقلاب هم‌زمان با سراسر کشور در مدرسه شهید آهن‌دو ست ارومیه و مدارس استان نواخته شد و سرودهای مختلف انقلابی توسط گروه دانش>آموزان به اجرا درآمد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


1 × = نُه