فرماندار مهاباد:

اخلاق و قانون مداری مهمترین اصل در برگزاری انتخابات است

اخلاق و قانون مداری مهمترین اصل در برگزاری  انتخابات است

گروه خبر: فرماندار مهاباد گفت: رعایت اخلاق قانون مداری و بی طرفی، مهمترین اصل در برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه در کشور است.
جعفر کتانی درجلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: این اصول در برگزاری یک انتخابات سالم در اولویت کاری مسئولان اجرایی مجموعه وزارت کشور و در دستور کار عوامل اجرایی این شهرستان قرار گرفته است.
وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای افزود: ستاد انتخابات این شهرستان با جدیت و اهتمام بالا، تحرک ها و فعالیت های نامزدهای احتمالی انتخاباتی را رصد کرده و همچنین دو شعبه نیز به منظور رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخاباتی در دادگستری این شهرستان تشکیل داده است.
کتانی، انتخابات امسال را مهمترین پروژه دولت عنوان کرد و ادامه داد: این نخستین انتخاباتی است که توسط دولت تدبیر و امید در کشور برگزار خواهد شد از این رو دولت در تلاش است تا این انتخابات را با نهایت سلامت و شکوه برگزار کند.
وی گفت: مقدمات برگزاری انتخابات در این شهرستان کاملا مهیا و کمیته IT نیز تشکیل شده تا زمینه فراهم سازی سامانه جامع انتخابات را در ۱۱۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان فراهم کنیم.
فرماندار مهاباد با بیان اینکه هیچ مدیری نباید علیه و یا به نفع نامزدی از امکانات دولتی استفاده کند، گفت: همه مسئولان باید طبق قانون همه امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات را در اختیار مجموعه نظارتی و اجرایی این شهرستان قرار دهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ایمان، تقوا، بصیرت و غیرت از ویژگی های بسیج و بسیجی است و فرهنگ بسیجی باید در تمام عرصه ها در جامعه گسترش پیدا کند.کتانی با بیان اینکه وجود تفکر بسیجی در جامعه سد بزرگی در برابر نفوذ تفکر داعش در ایران اسلامی به شمار می رود، افزود: این لشکر مخلص خدا با اتکال به قدرت الهی و با رهبری امام خمینی (ره) تمامی معادلات دشمن را برهم زده است.
امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در کشور فرانسه گفت: در حالی که کشورهای اروپایی در قبال کشته شدن شهروندان خود در شوک بوده و همگی آن را محکوم می کنند ولی در قبال به شهادت رسیدن روزانه صدها تن از مسلمانان کشورهای اسلامی در مبارزه با گروه های تکفیری به ویژه داعش سکوت اختیار می کنند.
ماموستا ملاقادر سهرابی با بیان خطرات نفوذ تفکر داعش افزود: همه مردم و مسئولان در قبال نفوذ گروه های تکفیری در جامعه و مبارزه با آن باید احساس مسئولیت کرده و با تمام توان در برابر آنها ایستادگی کنند.وی نقش بسیج در شرایط کنونی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عزت، اقتدار و امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون دلاورمردی های رزمندگان اسلام به ویژه بسیجیان جان برکف در هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهداست.
در ادامه این جلسه چند تن از مدیران جدید ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان معرفی شدند.
شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
*رسانه ها افکار عمومی را برای برگزاری انتخابات پرشور آماده کنند
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بوکان گفت: رسانه ها افکار عمومی را برای برگزاری انتخابات با نشاط و پرشور در اسفندماه آماده کنند.ایوب آذین پور نیزدر دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این شهرستان افزود: با توجه به نقش و کارکرد رسانه ها در موضوع انتخابات، فعالان رسانه ای باید در جهت برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه حرکت کنند.
وی اضافه کرد: تنها حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات مد نظراست و از این رو از رسانه ها انتظار می رود که این فضا و بستر را برای حضور پرشور مردم هموار سازند.
آذین پور بیان کرد: رسانه ها یکی از ابزارهای دموکراسی و جمهوریت در دنیا هستند و از این رو در جوامعی که به طرف صنعتی شدن و توسعه گام برمی دارند، رسانه ها می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
وی اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات حق الناس بوده و این حق الناس بودن انتخابات تکلیف همه افرادی را که در حوزه انتخابات دخیل هستند، سنگین تر کرده است.
وی ادامه داد: مسئولان اجرایی باید به عنوان یک امانت به آرای مردم نگاه کرده و برپایه پیمان و میثاقی که بسته اند، باید امانتدار خوبی برای آرای مردم باشند.
رئیس دادگستری شهرستان بوکان نیز در ادامه این جلسه گفت: هدف همه ما برگزاری یک انتخابات بدون تخلف و حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اسفند ماه است.
علیرضا نوروزی اضافه کرد: پیشگیری از جرایم وظیفه قوه قضاییه است و در این راستا مبنای کار ما قانون است و هدف اصلی این است که تخلفی در انتخابات صورت نگیرد.
وی افزود: در دادگستری بوکان دو شعبه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی اختصاص داده شده که در این دو شعبه به تخلفات احتمالی به صورت ویژه رسیدگی می شود.شهرستان بوکان با ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 3