اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی توسط آذربایجان خلاف حسن هم‌جواری است

اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی توسط آذربایجان خلاف حسن هم‌جواری است

گروه خبر:نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی بوده و دستگاه دیپلماسی باید موضوع را پیگیری و حل کند.
به گزارش آراز آذربایجان ،محمد علی پور با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان و اخذ عوارض گمرکی از کامیون های ایرانی، گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی است.این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان در منطقه قره باغ در جاده ” گروس – قافان ” در بخش روستای “عیوضلی” شهرستان آزاد شده “قبادلی” برای ورود کامیون های ایرانی به خاک ارمنستان عوارضی دریافت می‌کند که بر خلاف حسن هم‌جواری است.
نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس با بیان اینکه ایران با کشور آذربایجان مشترکات بسیار زیادی داشته و لذا نباید شاهد چنین رفتارهایی باشیم، تصریح کرد: این نوع رفتار با اتباع و کامیون‌های جمهوری اسلامی ایران را به هیچ عنوان نمی‌پسنیدیم. اختلاف میان آذربایجان و ارمنستان نباید برای تجار و ترانزیت ایران مشکلی ایجاد شود.
نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را از طریق دیپلماسی پیگیری و حل کنند. همچنین از مسئولان کشور آذربایجان انتظار داریم مانع چنین اقداماتی شوند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


1 + = پنج