اختلافات قومی در شورای اسلامی شهر ارومیه کنار گذاشته شود

اختلافات قومی در شورای اسلامی شهر ارومیه  کنار گذاشته شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی و امام جمعه ارومیه گفت:مسئله شیعه و سنی در شورا کنار گذاشته شود و در امور شورا وحدت رویه باشد چرا که ایجاد اختلافات قومیتی بدور از تقوا است.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در دیدار اعضای شورای شهر شهرستان ارومیه، اظهار کرد: تقوا و خداترسی مهم‌ترین راه و وسیله برای رسیدن به اهداف الهی است که متأسفانه تقوای الهی در مدیریت‌ها رو به فراموشی رفته است.
وی با بیان اینکه اگر تقوای الهی داشته باشید یقیناً در کار خدمت به مردم در شورای شهر موفق خواهید بود، افزود: کارها را به خاطر خداوند انجام دهید و همواره خود را در این مسیر محک بزنید تا از این مسیر منحرف نشوید.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر تمام امکانات برای مدیریت شهری در اختیار شما باشد ولی تقوا و خداترسی در شما نباشد در انجام وظایف خدمت به مردم شکست خواهید خورد، کار معمولی در شورای شهر پاسخگو نخواهد بود و باید جهادی و شبانه روزی کار کنید.
وی با تاکید بر اینکه از افراد پاکدست و متدین در امورات و مسئولیت‌ها استفاده کنید نه اینکه معیار انتخاب مسئولین فامیلی و حزبی باشد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه در انتخاب مدیران عدم توجه به پاک دستی و تدین افراد است چرا که کسی که از خداوند نمی ترسد از مسئول بالادستی خود هم نخواهد ترسید.
حجت الاسلام قریشی عنوان کرد: از تجربیات شورای های شهر قبلی و شهرهای دیگر حتی کشورهای خارجی استفاده کنید و از نظرات اساتید دانشگاه و نخبگان در امورات شورای شهر مشورت بگیرید، تجربیات خود را در شورا به صورت مکتوب نوشته و برای اعضای بعدی شورا به جا بگذارید تا از آن استفاده کنند.
وی همچنین با بیان اینکه تلاش کنید برآیند و نتیجه امورات و فعالیت‌هایتان در شورا رسیدگی به محرومان و فقرا باشد، گفت: رسیدگی به فقرا و محرومان بر اساس روایات کدورت و سیاهی دل انسان را برطرف و رضایت خداوند را به سرعت جلب می‌کند، از امکاناتی که در شورا در اختیار دارید در راستای کمک بیشتر به فقرا و نیازمندان استفاده کنید.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما در راستای شفاف سازی در خصوص عوارض اخذ شده از مردم استفاده کنید، افزود: از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و نظرات اساتید برای افزایش درآمد شهرداری استفاده کنید.
وی در ادامه با تاکید بر توجه به بانوان در برنامه‌های شورای شهر، گفت: مسئله امور بانوان مسئله مهمی است و باید سرفصل مناسبی برای کار برای بانوان در شورا ایجاد شود، اگر برنامه‌ها و مجموعه‌های تفریحی ویژه ای برای بانوان در شهر ایجاد شود بسیاری از مشکلات در زمینه تفریح بانوان رفع می‌شود.حجت الاسلام قریشی یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در شوراهای قبلی در زمینه تفریح بانوان انجام شده پارک ویژه بانوان است که مورد رضایت آحاد مردم قرار گرفته است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 7