اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به آذربایجان‌غربی

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در سالجاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا به استان اختصاص یافته است.
محمدرضا آمیان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بوکان اظهار داشت: تاکنون برای دریافت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات درخواست ارایه شده است که شامل ۱۲ درصد افراد واجد شرایط در سطح استان را شامل می‌شود.
وی در خصوص اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی نیز اضافه کرد: کل اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری ۵۵ میلیارد ریال است که یک ششم اعتبارات سال گذشته در این بخش را شامل می‌شود.
نماینده مردم بوکان نیز در این جلسه افزود: حفظ اشتغال، تاکید بر تعدیل نشدن نیروی انسانی و همچنین حفظ و توسعه واحدهای موجود باید از اهم برنامه‌های مسوولان استانی و شهرستانی باشد تا بتوان در کنار اشتغال در امر تولید فعالیت خود را نیز افزایش دهند.
انورجبب‌زاده تولید و اشتغال را شاهراه جهش اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال با اعتبارات قطره‌چکانی ممکن نیست و باید اعتبارات جهشی باشد تا بتوان به این امر مهم دست پیدا کرد.
وی گفت: مدیران بخش اقتصادی در شهرستان باید مورد حمایت کارگروه سرمایه‌گذاری استان قرار گیرند چون این امر باعث رونق اقتصادی و افزایش تولید در بخش‌های مختلف خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پدیده کولبری در استان ادامه داد: ظهور پدیده‌هایی از این دست در مناطق کردنشین و مرزی کشور زاییده توسعه نیافتگی این مناطق بوده، چرا که بستر لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق غرب کشور فراهم نشده است.
سرپرست فرماندای بوکان نیز در این جلسه گفت: بوکان مهاجرپذیرترین شهر استان آذربایجان‌غربی است به طوری که ۳۰ هزار نفر از مردم این شهر خارج از محدوده شهر زندگی می‌کنند و بیکاری به اساسی‌ترین مشکل این شهرستان تبدیل شده است.
لقمان خسروپور ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا برخی مشاغل در بوکان وجود دارد که پنج ماه است فعالیت نداشته و درآمدی کسب نکردند و هنوز نیز مورد حمایت قرار نگرفته و تسهیلات دریافت نکردند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 5 =