عضو کميسيون اقتصادي مجلس:

اختصاص یارانه‌ها فقط به بخش تولید و قشر نیازمند

اختصاص یارانه‌ها فقط به بخش تولید و قشر نیازمند

گروه خبر: نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت سبد کالایی حتما باید پرداخت شود و تخصیص آن فقط به بخش تولید و اقشار نیازمند، نه مورد قبول مردم و نه مورد قبول مجلس است.
محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت قرار دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تخصیص ۵۰ درصد یارانه‌ها به بخش تولید و اقشار نیازمند جامعه، اذعان داشت: جزئیات این طرح در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث است و دولت هیچ‌گونه لایحه‌ای به صورت علنی در رابطه با این موضوع تقدیم مجلس نکرده است.
علی‌پور افزود: آن دسته از بخش‌های تولید که منبع اصلی انرژی آن‌ها گاز، برق و … است به علت هزینه زیاد و گران بودن این انرژی، دولت باید از این بخش‌ها حمایت کند.
وی گفت: نظر من به عنوان نماینده مجلس این است که باید دولت هزینه جداگانه بابت تامین نیازهای بخش‌های تولید اختصاص دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اینکه یارانه تمام افراد قطع شود و تنها به این دو بخش اختصاص یابد در هیچ لایحه‌ای نیامده و اگر هم قرار باشد طرحی صورت گیرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت خواهد بود.
علی‌پور ادامه داد: تا آخر سال ۹۲ پرداخت یارانه‌ها با همین روند ادامه دارد اما برای سال آینده هیچ‌گونه پیشنهادی در این خصوص اراِئه نشده است.
وی گفت: اگر قرار باشد تغییراتی در این روند صورت گیرد باید طرح جامعی صورت گرفته و مطالعه وسیعی انجام پذیرد و بعد از آن به مرحله کارشناسی رفته و معایب و مزایای آن سنجیده شود و بعد به مرحله اجرا گذاشته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یارانه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت سبد کالایی حتما باید پرداخت شود و تخصیص آن فقط به بخش تولید و اقشار نیازمند، نه مورد قبول مردم و نه مورد قبول مجلس است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


9 − = یک