اختصاص وام ودیعه مسکن به کارگران

گروه خبر: یک کارشناس حوزه کار طرح موضوعاتی از قبیل افزایش دستمزد را موجب چالش بیشتر میان کارگران و کارفرمایان دانست و گفت: دولت باید از بنگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، حمایت کند.
حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که اکنون در آن قرار داریم، ایجاد چالش و تنش بیش‌تر با کارفرمایان به نفع کارگران نیست و لذا به دلیل مشکلات خاصی که بر بازار کار حاکم شده باید همراهی و همکاری بیش‌تر میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی را خواستار باشیم.
وی درباره درخواست فراکسیون کارگری مجلس مبنی بر افزایش دستمزد کارگران افزود: از آنجایی که کارفرمایان با مشکلات متعددی در شرایط کنونی دست و پنجه نرم می‌کنند لذا به صلاح نیست که چنین انتظاراتی را با هدف افزایش قدرت خرید کارگران به وجود آوریم.
به اعتقاد این فعال کارگری دولت باید بخشی از این مسوولیت را برعهده بگیرد و از راهکارهای متعددی به حمایت از خانوارهای کارگری بپردازد.
حاج اسماعیلی پیشنهاد کرد: در راستای افزایش توان خرید کارگران، دولت کالاهای اساسی را از طریق سازمان تامین اجتماعی و به صورت مستقیم در اختیار کارگران قرار بدهد.
حاج اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است دولت می‌تواند از همین منابع برای کارگران خرج کند و از کانال‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی به کارگرانی که ثبت رسمی شده‌اند و در حدود ۸٫۵ تا ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند تا پایان سال ۹ قلم کالای اساسی را به شکل یارانه‌ای در اختیار کارگران قرار بدهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


− 7 = هیچ