- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اختصاص۷میلیارد ریال برای تجهیز یگانهای حفاظت آذربایجان غربی

Posted By admin On تیر ۱, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۲۷ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اختصاص هفت میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای ارتقاء توانمندی یگانهای حفاظت در سطح استان خبر داد.
هادی قاسمی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی صیانت و نگهداری از عرصه‌های جنگلی آذربایجان غربی نیازمند نیروی انسانی توانمند با تجهیزات مناسب است افزود: آذربایجان غربی با ۱۱۰ هزار هکتار جنگل که در ابتدای جنگل‌های زاگرس قرار دارد برای مقابله با حوادث آتش سوزی احتمالی از آمادگی کامل برخوردار است.
وی با بیان اینکه امسال ۱۳ گشت برای صیانت از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان مشغول فعالیت هستند افزود: به دلیل وسعت بالای جنگل و مراتع استان نیروی انسانی و امکانات موجود جوابگو نیست و در حال رایزنی با مرکز برای افزایش نیروی انسانی و تجهیزات هستیم.
قاسمی با بیان اینکه امسال ۹ مورد آتش سوزی در مراتع استان که به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شده است افزود: در حال حاضر تنها ۸۵ نیروی حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های استان فعال هستند که از میانگین کشوری بسیار پایین بوده و یک معضل بزرگ برای جنگل داری استان است.
وی با اشاره به آمادگی کامل یگان‌های حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های خوب سال جاری، مراتع و پوشش گیاهی استان وضعیت خوبی دارد به همین منظور با توجه به پیش رو بودن فصل گرما احتمال آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع پیش بینی می‌شود و اداره کل منابع طبیعی استان با تمام نیروهای خود آماده مقابله با هر گونه حادثه و یا اتفاق در عرصه‌های ملی است.
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری‌ها، شوراها و دهیاران، تلاش می‌کنیم امسال شاهد هیچ آتش سوزی درعرصه های ملی نباشیم، به غیراز این سازمان‌های مردم نهاد و تشکلهای مردمی و بهره برداران نیز آمادگی دارند تا در موارد لزوم وارد عمل شوند و نیروهای منابع طبیعی را همراهی کنند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع به طور شبانه روزی در خدمت هم استانی‌های عزیز بوده و مردم عزیز می‌توانند هر گونه آتش سوزی، تخریب و یا تصرف در عرصه‌های ملی را از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%b7%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2-%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.