- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

احیای ظرفیت گردشگری دریاچه ارومیه ضرورت امروز این حوزه است

Posted By admin On دی ۹, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۴۳ ق.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت گردشگری دریاچه ارومیه باید مدیریت و شکوفا شود که در این صورت می‌توان به توسعه بیش از پیش گردشگری در استان امیدوارتر بود.
بهنام شهدی یکشنبه‌شب در کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی که در راستای رفع موانع و مشکلات مجتمع تفریحی گردشگری باری ارومیه برگزار شد، افزود: گردشگری یکی از شاخصه‌های توسعه استان به شمار می‌رود و باید برای توسعه این بخش تلاش و برنامه ریزی کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دریاچه ارومیه نسبت به سال‌های گذشته در وضعیت خوبی قرار داشته و مجتمع‌های ساحلی نظیر باری ظرفیت خوبی برای پذیرش گردشگر دارد، باید برنامه‌ریزی لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این‌گونه مجتمع‌ها صورت گیرد.
وی بیان کرد: سیاست دولت، رونق تولید و اشتغال است که می‌توان از ظرفیت گردشگری در استان برای تحقق بیش از پیش این سیاست بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید برای رفع مشکلات مجتمع تفریحی و گردشگری باری، فکر عملیاتی با برنامه جامع و کامل، توجیه فنی، مالی و اقتصادی اندیشیده و اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
در این جلسه برخی از مشکلات مجتمع تفریحی گردشگری باری ارومیه عنوان و با هم‌فکری تدابیر لازم برای رفع این موانع و مشکلات اندیشیده و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
مجتمع باری یکی از مجتمع‌های گردشگری اطراف دریاچه ارومیه است که در غرب این دریاچه قرار دارد.
دریاچه ارومیه با تدبیر ویژه دولت تدبیر و امید احیا شده و آب موجود در آن در رقم بالاتر از سه میلیارد مترمکعب تثبیت شده‌است که این امر در افزایش حضور گردشگران در این منطقه اثرگذار بوده‌است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%b6%d8%b1%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.