نماينده مردم اروميه در مجلس:

احیاء دریاچه ارومیه در اولویت مطالبات مردم استان از رئیس جمهور است

احیاء دریاچه ارومیه در اولویت مطالبات مردم استان از رئیس جمهور است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه احیاء دریاچه ارومیه در اولویت مطالبات مردم استان از رئیس جمهور است گفت: طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰ هزار کیلومتر آب قابل انتقال و سرریز است. به گزارش آرازآذربایجان ، »سیدهادی بهادری« گفت: تراز دریاچه در مدت ۶ سال تقریبا ثابت بوده و دریاچه ارومیه به حول قوه الهی و مردم شریف استان آذربایجان غربی احیا می شود .
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد دریاچه ارومیه ۲ علت مورد توجه است اولی در مورد پروژه انتقال آب از سد کانی سیب و دومی اینکه در بحث کشاورزی و کاهش مصرف آب در استان است که وجود اراضی کشاورزی غیر مجاز و تغییر الگوی کشت از عمده مشکلات است.
وی بیان کرد: اصلاح صنعت کشاورزی استان آذربایجان غربی جهت احیای دریاچه ارومیه باید در اولویت کارها صورت گیردو همین امر اولویت مطالبات مردم استان از رئیس جمهور است .
بهادری تصریح کرد: مصوبه یک میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی برای بهبود راندمان آبیاری بخش کشاورزی کم بازده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه یکی از مهمترین مطالبات ما از ریاست حمهور در سفرشان به این استان است که امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.
این مسوول با اشاره به افزایش ۲۴ هزاری هکتار اراضی اطراف دریاچه، اظهار کرد: در این بخش نه تنها صرفه جویی نداشتیم بلکه با افزایش اراضی روبرو شدیم.
وی اعان کرد: در مسئله دریاچه ارومیه ۲۵ نماینده فعال داخل حوضه آبریز دریاچه فعالیت می کنند که ۹ نماینده از آذربایجان غربی، ۱۲ نماینده آذربایجان شرقی و یک نماینده از شهرستان کردستان حضور دارد.
بهادری افزود: تمام مسئول ها باید سهم خواهی را کنار گذاشته و با تلاش و در کنار هم بودن راندمان آبیاری را افزایش داده و اعتبارات دستگاه اجرایی استان آذربایجان غربی جز رده های آخر آبیاری قطره ای است.
همچنین این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه نباید از بخش مسکن شروع شود چراکه باعث حرکت سرمایه‌ها به سمت بازارهای بی‌فایده‌تر نظیر دلار و سکه می‌شود.
سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن بر روی کاغذ طرح خوبی است اما به لحاظ اجرایی قابلیت اجرایی شدن آن کم است. از سوی دیگر مالیات بر عایدی سرمایه نباید از بخش مسکن آغاز شود چراکه خود باعث خارج شدن سرمایه‌ها از بازار مسکن و حرکت آنها به سمت بازارهای بی فایده‌تر نظیر دلار و سکه می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: از نظر بنده بهتر است در درجه اول مالیات عایدی سرمایه از بخش‌های دیگر شروع شود. از سوی دیگر در حوزه مسکن قبل از اجرایی شدن این طرح باید زیرساخت‌های اولیه آن فراهم شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: امروز ما نرخ‌گذاری ثابت در بخش مسکن نداریم. چگونه می‌خواهیم مالیات تعیین کرده و آن را از افراد اخذ کنیم؟ از سوی دیگر هنوز راه‌هایی برای دور زدن این طرح وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانند افراد به اسم فرد دیگر خانه معامله کنند.
بهادری خاطر نشان کرد: در گام اول باید سیستم‌های نظارتی و ارزیابی برای شناسایی دارایی افراد شکل بگیرد. سپس به سمت اخذ مالیات برویم. اجرایی شدن این طرح بدون وجود زیرساخت‌های اولیه باعث وارد شدن شوک به بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = چهار