نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

احساس رضایت مردم از طرح تحول سلامت باید به آنها بازگردد

احساس رضایت مردم از طرح تحول سلامت باید به آنها بازگردد

گروه خبر: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نکته مهم در طرح تحول سلامت این بود که مردم احساس رضایت نسبی برای دریافت خدمت از دولت را در حوزه سلامت حس میکردند که با توجه به موضوع بیمه ها باید فکری جدی برای حل موضوع بیمه ها در این حوزه بکنیم.
همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور اظهار داشت: این طرح یک حرکت فرابخشی بوده که باید سایر بخش ها نیز در اجرای این طرح عوامل آن را یاری کنند.
وی با بیان اینکه یکی از چالش های این طرح موضوع بیمه های بیماران است، افزود: وزارت بهداشت تمام قد بر این طرح در این چند سال ورود کرده ولی اگر دولت فکری به حال بیمه ها نکند ممکن است که بر سر این طرح آوار شود. نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این حرکت یک جراحی بزرگ در حوزه سلامت است و باید همه بخش ها با توان مورد نظر در صدد رفع مشکلات مردم قدم بردارند.
هاشمی با اشاره به اینکه دولت باید در تامین کسورات بیمه ها مداخله جدی انجام دهد، گفت: نکته مهم در طرح تحول سلامت این بود که مردم احساس رضایت نسبی برای دریافت خدمت از دولت را در حوزه سلامت حس میکردند که با توجه به موضوع بیمه ها باید فکری جدی برای حل موضوع بیمه ها در این حوزه بکنیم.
گفتنی است خسرونیا رئیس جامعه پزشکان داخلی ایران در نشست خبری بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، نیز درباره طرح تحول نظام سلامت، گفت: بنابر آن بود طرح تحول سلامت زخم کهنه‌ای که کشور دچارش بود را درمان کند. در گذشته وقتی بیمار به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کرد باید به فکر مشکلات بستری، تهیه پول و تهیه وسیله می‌بود، این طرح مقداری این زخم‌ها را التیام داد اما بودجه‌ای را که برایش در نظر گرفته بودند در اختیار وزارت بهداشت قرار ندادند و چوب لای چرخ وزارت بهداشت کردند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازراه دانا ، وی ادامه داد: در نتیجه تمام چیزهایی که به طرح تحول ارتباط پیدا می‌کرد با چالش مواجه شد. وقتی که بودجه نداشته باشیم مسلما کارهایمان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. اجرای نظام ارجاع بسیار خوب است، اما مشکلاتی در آغاز راه آن وجود دارد و نیرو و بودجه می‌خواهد. وقتی که پول نداشته باشیم مشکلات هم وجود دارد. مجلسی باید بودجه را برای اجرای این طرح در نظر داشته باشد. در عین حال اجرای نظام ارجاع باید به گونه‌ای باشد که همه پزشکان عمومی و داخلی درگیر این برنامه شوند. نمی‌توان نظام ارجاع را برای شهر یا گروه خاصی اجرا کرد، بلکه باید برای کل سیستم بهداشتی درمانی مملکت انجام شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


شش × 8 =