استاندار آذربايجان‌غربي خبرداد

احداث پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس

احداث پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس

گروه خبر:استاندار آذربایجان‌غربی از احداث پالایشگاه تولید فرآورده‌های نفتی برای صادرات به خارج از کشور در منطقه‌ی ویژه اقتصادی سلماس خبر داد.
سعادت برای کلنگ‌زنی و افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله افتتاح ۴۵۹ واحد »مسکن مهر« و کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهرداری تازه شهر سلماس، در این شهرستان حضور یافت.
سعادت در مراسم افتتاح پروژه ۴۵۹ واحدی »مسکن مهر« سلماس گفت: ساخت مسکن‌های مهر برای افراد کم درآمد جامعه ایده‌ای خوب بود اما در ادامه کار با مشکلاتی مواجه شد که این امر باعث شد تحویل آنها به مردم با تأخیر انجام شود.
وی تصریح کرد: دولت تلاش جدی برای برطرف کردن مشکلات مردم به‌ویژه در موضوع مسکن مهر دارد که امید می‌رود آحاد مردم کم درآمد از این مسکن‌های مهر برخوردار شوند اما باید بخش خصوصی هم در این راستا همکاری لازم را داشته باشد.واحدهای »مسکن مهر« سلماس در ۱۲ بلوک و با هزینه ۲۷۵ میلیارد ریال در ۷۵ تا ۹۰ مترمربع برای هر واحد احداث شده است.استاندار آذربایجان‌غربی هم‌چنین در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهرداری تازه شهر سلماس اظهار کرد: امروز در سایه خون شهدا است که شاهد هستیم نظام جمهوری اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری در مسائل منطقه و دنیا دارد.سعادت با اشاره به منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی سلماس و نقش آن در رونق اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار تحصیل‌کرده‌ی بیکار در استان وجود دارد که ما موظفیم برای آنان شرایط اشتغال، مسکن و ازدواج را فراهم کنیم.وی خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای احداث پالایشگاه تولید فرآورده‌های نفتی در این منطقه بمنظور صادرات به کشورهای منطقه و جهان هستیم.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی بازارچه های مرزی و خصوصاً بازارچه‌ی مرزی کوزه رش از مهم‌ترین عوامل برای رسیدن به سطح مبادلات تعیین شده ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه است.
سعادت افزود: هر دو کشور ایران و ترکیه باید برای افزایش رونق و ساماندهی وضعیت بازارچه‌ها تلاش و اقدامات لازم را انجام دهند، چون نقش این بازارچه‌ها در اشتغالزایی برای مرزنشینان و درآمدزایی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی اظهار کرد: باید با توسعه صنعت و ایجاد کشاورزی نوین در این مناطق بتوانیم برای مردم شغلی پایدار و مطمئن تعریف کنیم تا در شرایط گوناگون دچار مشکل نشوند.
براساس این گزارش، مجتمع فرهنگی و هنری شهرداری تازه شهر سلماس در سه فاز و در زمینی به مساحت ۲۶۵۰ مترمربع احداث می‌شود.
به گزارش ایسنا فاز نخست این طرح، به مساحت ۴۶۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال احداث و با تأمین بودجه و اعتبارات لازم فازهای بعدی این طرح نیز تکمیل می‌شود.
افتتاح ساختمان بخشداری کوهسار، کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه روستای هفتوان و نیز بازدید از مجتمع کشت و صنعت پگاه سلماس از دیگر برنامه های سفر استاندار آذربایجان‌غربی به سلماس بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 9