احداث نخستین شهرک ویلایی درارومیه با مشارکت شهرداری

احداث نخستین شهرک ویلایی درارومیه با مشارکت شهرداری

نوشین احسانی
گروه گزارش: به گزارش آرازآذربایجان، نخستین شهرک ویلایی با نام اسپیرو در ارومیه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در یکی از مناطق خوش آب و هوای ارومیه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می شود.
امید شکریازی مشاور رسانه ای این پروژه در گفت و گو با خبرنگار آراز اظهار داشت: نیاز به مسکن در دو بعد کمی و کیفی مطرح است اما بعد کیفی آن که خود دارای شاخص های مهمی همچون شکل مطلوب، استحکام، امنیت و دسترسی به امکانات رفاهی و بهداشتی می باشد مورد توجه است.
وی افزود: مسکن خوب نیازمند یک شهر خوب است و هدف شهر خوب ایجاد محیطی جهت پرورش خلاقیت برای مردمی است که در آن زندگی می کنند. شهری که علاوه بر نیازهای فیزیکی و روزمره پاسخگویی برای نیازهای روحی و روانی ساکنانش باشد.شکریازی گفت: شهرک ویلایی اسپیرو با همین رویکرد و در واقع برای لذت بردن مردم از زندگی در محیطی آرام طراحی شده است .
مشاور رسانه ای این طرح با اشاره به مشارکت ۲۷ درصدی شهرداری ارومیه ، ادامه داد: شهرداری با در اختیار گذاشتن زمین پروژه و صدور مجوز و پروانه ساخت و همچنین آماده سازی قسمتی از فضای سبز در این پروژه مشارکت دارد.وی تصریح کرد: در طراحی شهرک یک سوم مساحت آن به فضای سبز اختصاص داده شده است که با توجه به پایین سرانه فضای سبز در داخل شهر تلاش شده تا این کمبود در اسپیرو مشاهده نشود و ۶۰ هکتار محیط طرح را فضای مسکونی به خود اختصاص داده است.شکریازی اذعان کرد: بخش اصلی پیش بینی شده در داخل مجموعه یک مرکز تجاری به شکل یک بازار و همچنین مجموعه درمانی و حتی بانکی است که عموم مردم نیز می توانند از آن استفاده کنند به عبارتی پروژه طوری طراحی شده که شهروندان نیازی به حضور در شهر نداشته باشند.مشاور رسانه ای شهرک اسپیرو اظهار داشت: این شهرک به عبارتی یک شهرک سلامت است چون استانداردهای لازم برای یک زندگی آرام بدور از هیاهوی شهری در آن لحاظ شده است حتی برای اولین بار در تمامی ویلاها خانه پرندگان تعبیه شده که هدف از آن پیوند ارتباط گسسته میان انسان و پرندگان است.
وی با اشاره به ساخت شهرک با استانداردهای روز دنیا، افزود: مدیریت هوشمند ساختمان در این پروژه برای جلوگیری از هدر رفت انرژی به عنوان یک منبع نامحدود و کنترل ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. شکریازی گفت: علاوه بر وجود فضای سبز در پروژه برای کل مجموعه پیست دوچرخه سواری و پیاده روی استاندارد در نظر گرفته شده تا حدالامکان از وسایل نقلیه موتوری کمتر استفاده شود و سلامت به جامعه برگردد.
مشاور رسانه ای این طرح ادامه داد: این شهرک در سه فاز ایجاد می شود که فاز اول آن که شامل ۷۵ ویلا در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار است آغاز شده و از لحاظ فیزیکی نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته و پیش بینی احداث و تحویل واحدهای ویلایی در فاز اول یکسال است.وی تصریح کرد: فاز دوم و سوم شهرک اسپیرو که ۶۰ هکتار ازکل فضای پروژه به آن اختصاص داده شده ، بخش تک واحدیهای مسکونی است، این واحدهای مسکونی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع احداث می شوند و بنا بر حسب درخواست مشتریان امکان افزایش مساحت آن تا ۴۰۰ و ۶۰۰ متر مربع وجود دارد.
شکریازی اذعان کرد: وجود فضاهای سبز در اطراف هر واحد مسکونی ، فاصله مناسب واحدهای از یکدیگر ، وجود خیابانهای عریض در دو طرف و توجه به تم و تزئینات داخلی و حتی توجه به روانشناسی رنگ برای پیشگیری از افسردگی هایی که در حال حاضر رواج یافته از دیگر ویژگیهای واحدهای مسکونی تک واحدی در این شهرک است.
مشاور رسانه ای شهرک اسپیرو اظهار داشت: در حال حاضر سیاست کلان شهرها ایجاد شهرک های اقماری در حاشیه شهرها با فاصله مناسب و گسترش شهرها به صورت عرضی به جای رشد طولی است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم در ایران و خصوصا در ارومیه هنوز آن طور که باید و شاید با آپارتمان نشینی خو نگرفته اند و بیشتر ترجیح می دهند تا در فضایی آرام سکونت داشته باشند ایجاد چنین مجموعه هایی با رعایت استانداردهای بروز می تواند نیاز مردم را پاسخ دهد.شکریازی گفت: هزینه برآورد شده برای تکمیل این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد ریال می باشد هرچند اگر مردم رغبت بیشتری نشان دهند پروژه سریع تر به اتمام خواهد رسید در واقع استقبال مردم این چرخه را به حرکت در می آورد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 27