احداث شش پروژه بیمارستانی در آذربایجان غربی

احداث شش پروژه بیمارستانی در آذربایجان غربی

گروه خبر:‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی اعلام کرد:‌ شش بیمارستان در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی با نظارت سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی احداث می شود.
محد جعفر علیزاده در جریان دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شش بیمارستان در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی با نظارت سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی احداث می شود، افزود: در مجموع ۸۶۰ تخت بیمارستانی با اجرای این تعداد پروژه ها به چرخه سلامت آذربایجان غربی افزوده می>شود.
وی با بیان اینکه امسال تخصیص پروژه های احداث بیمارستان استان مطلوب ارزیابی می شود، گفت: تکمیل طرحهای بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی شهرستان خوی، بیمارستان ۹۰ تختخوابی شهرستان تکاب و توسعه بیمارستان شهرستان بوکان در اولویت برنامه های کاری قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی از پیشرفت اجرایی ۸۱ درصد طرح توسعه بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی شهرستان بوکان خبر داد و اظهار داشت: امسال این طرح با تخصیص ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اتمام می یابد.
علیزاده همچنین به پیشرفت ۷۰ درصدی روند اجرای پروژه تکمیل بیمارستان شهرستان خوی اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه با شتاب مضاعف اجرا و اعتبار لازم از منابع مختلف تامین شده، عنوان کرد: زمانبندی پروژه های احداث بیمارستان در آذربایجان غربی فشرده بوده بطوریکه عملیات احداث بیمارستان در شهرستانهای پیرانشهر و سلماس در طول دو ماه آینده آغاز می شود.استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر استانداردسازی وضعیت بیمارستانهای استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر امکانات بیمارستانهای استان جوابگوی جمعیت استان نبوده و توسعه زیرساختهای عرصه سلامت یکی از مهمترین نیازهای استان به شمار می رود.
قربان علی سعادت به توسعه صنعت گردشگری سلامت آذربایجان غربی اشاره و با بیان اینکه استقبال کشورهای همسایه از امکانات و دانش عرصه سلامت استان بسیار چشمگیر است، افزود: لازم است عملیات احداث بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی شهرستان ارومیه هرچه سریعتر به پایان برسد.
وجود ۱۴۵ طرح بیمارستانی نیمه کاره در کشور
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی از وجود ۱۴۵ بیمارستان نیمه کاره در سطح کشور خبر داد.علیزاده در جریان بازدید از پروژه توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان افزود:‌ ۱۴۵ بیمارستان در سطح کشور که در سال گذشته فعالیت آنها شروع شده و به صورت نیمه کاره هستند که بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده ۲۸ بیمارستان امسال آماده بهره برداری شده و تکمیل بقیه به سالهای بعد موکول می شود.
وی از اتمام پروژه توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان تا پایان سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در گام نخست، تکمیل و بهره برداری از ۲۸ بیمارستان با ۲ هزار و ۴۶۰ تخت بیمارستانی را تا پایان سال ۱۳۹۳ در اقصی نقاط کشور در دستور کار قرارداده‌ایم که برای اتمام این پروژه ها مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده و اختصاص یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:‌با برنامه>>ریزی دولت تدبیر و امید در خصوص تحول نظام سلامت کشور و نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مقوله، با افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده، شاهد تخصیص قابل توجه و تغییرات اساسی و شکوفایی در بخش سلامت کشور هستیم.
علیزاده با اشاره به اینکه تامین سلامت انسان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار و تلاش می کنیم با ارائه خدمات، تأمین کننده امنیت و سلامت جامعه باشیم، ادامه داد:‌هم اکنون پیشرفت فیزیکی بیمارستان شهید قلی پور بوکان ۷۲ درصد بوده که تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی عنوان کرد: پروژه توسعه بیمارستان بوکان و بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب از مهم ترین طرح های اولویت دار استان به شمار می>رود که با ارتقا تعداد تخت های بیمارستان بوکان از ۹۶ به ۲۴۰ تخت ، سرانه تخت های بیمارستانی شهرستان بوکان به سرانه استاندارد مطلوب کشوری می رسد.
وی با بیان اینکه با توجه به منابع کم دولت برای تامین اعتبارات و نیاز شدید به اجرای زیرساختهای عمرانی و عدم تعادل در این بخش، دولت در راستای مشارکت بخش خصوصی در طرح های دولتی برنامه ریزی می>کند، گفت: در بند ب ماده ۲۱۴ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی و در قانون بودجه سالانه امکان استفاده از تمام روشها برای مشارکت بخش های غیردولتی در طرحهای عمرانی پیش بینی شده است.
مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه این روش در کشورهای اروپایی اجرا شده و بسیار نتیجه بخش بوده، افزود: در این زمینه چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا به صورت فاینانس خواستار مشارکت در طرحهای راه و شهرسازی بویژه ساخت بیمارستان در ایران شده اند ضمن آنکه تشکل های پزشکی و غیرپزشکی داخل کشور نیز از این طرح استقبال کرده اند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 12