سفير ايران در جمهوري آذربايجان:

احداث خط آهن ایران جمهوری آذربایجان اقتصاد منطقه را متحول می‌کند

احداث خط آهن ایران جمهوری آذربایجان اقتصاد منطقه را متحول می‌کند

گروه خبر:سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: احداث خط آهن آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان که هم اینک توسط دو کشور در حال انجام است اقتصاد منطقه از جمله در حوزه حمل و نقل را کاملاً متحول می‌کند.
جواد جهانگیرزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با تبیین ظرفیتهای فراوان همکاری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی زیادی بین دو کشور وجود دارد بنابراین این ظرفیتها زمینه مساعدی برای حضور و فعالیت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تفاهمات انجام شده بین دو کشور تصریح کرد: از همه فعالان اقتصادی بخش خصوصی دعوت می‌شود در چارچوب این تفاهمات تعاملات تجاری و بازرگانی خود را در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و سایر عرصه‌ها گسترش دهند.سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: فضای سیاسی روابط ایران با جمهوری آذربایجان در سطح بسیار عالی بوده و اجرای پروژه‌های مهم و اثرگذار مورد توافق دو کشور قرار گرفته که در حال پیگیری هستند.
وی با اشاره به یکی از این پروژه‌ها اظهار داشت: احداث خط آهن آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان که هم اینک توسط دو کشور در حال انجام است اقتصاد منطقه از جمله در حوزه حمل و نقل را کاملاً متحول می‌کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتسنیم ، جهانگیرزاده گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان آمادگی دارد با ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مناسبت اقتصادی بین دو کشور زمینه افزایش تبادلات اقتصادی بازرگانان و تجار ایران و آذربایجان را بیش از پیش فراهم آورد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = بیست چهار