احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در استان

احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در استان

گروه خبر: رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه و وقوع سیلاب در استان هشدار داد.
به گزارش آراز آذربایجان ،مهدی صابری با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان اظهارکرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می‌شود شاهد سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و نیز آب گرفتگی معابری شهری در استان باشیم.
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی عنوان کرد: زمان شروع این مخاطره از روز جمعه تا دوشنبه بوده و همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت لازم است تا شهروندان موارد ایمنی لازم را رعایت کنند.
صابری با بیان اینکه همچنین در اثر فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی رگبار متناوب باران، رعد و برق و نیز وزش باد شدید موقتی به خصوص در شهرهای جنوب استان را داریم افزود: توصیه می‌شود کشاورزان با توجه به احتمال سرمازدگی زودرس بهاره تمام موارد ایمنی را رعایت کنند.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان_غربی گفت: شهروندان آذربایجان‌غربی انجام اقدامات به موقع در خصوص آب گرفتگی معابر شهری، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های جهاد کشاورزی و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات را در کارهای روزمره خود مورد توجه قرار دهند.
وی یادآور شد: دمای ارومیه بین چهار و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان داشت و چالدران با یک درجه و پلدشت با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت اخیر بود.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 9