رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان:

احتمال افزایش افراد تایید صلاحیت شده وجود دارد

احتمال افزایش افراد تایید صلاحیت شده وجود دارد

گروه خبر:رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی گفت: این احتمال وجود دارد که افراد تائید صلاحیت شده افزایش پیدا کند.
به گزارش آرازآذربایجان، قنبر کریم‌نژاد در آئین دیدار داوطلبان نمایندگی دهم دوره انتخابات حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که تعداد افراد تائید صلاحیت شده در استان افزایش پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در آذربایجان غربی حدود ۳۴ نفر برای نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده بودند، ادامه داد: تعدادی از آنها انصراف داده‌اند و تعدادی هم در آزمون قبول نشده‌‌اند یا اینکه رد صلاحیت شده‌اند.
این مسئول با اظهار اینکه سه نفر در استان برای رقابت جهت به دست آوردن کرسی نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری در حال رقابت هستند، ادامه داد: تبلیغات از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا پنج اسفند ماه ادامه خواهد یافت.
مسئول هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی در ارتباط با روند تبلیغات خاطرنشان کرد: نامزدهای خبرگان رهبری طبق قوانین موجود از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت تبلیغات می‌توانند استفاده کنند.
کریم‌نژاد در ادامه سخنان خود تعداد افراد ثبت‌نام کننده برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را ۴۴۴ نفر عنوان کرد و بیان داشت: تعداد ثبت‌نام‌کننده در این دوره نسبت به دوره نهم حدود ۲۶۰ درصد افزایش داشته است.
این مسئول با اظهار اینکه در بین این افراد ۱۷۹ نفر تائید صلاحیت شده‌اند، گفت: همچنین ۲۴۲ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند و ۲۳ نفر انصراف داده‌اند.
مسئولان هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی با اظهار اینکه به شکایات رسیده در مورد عدم‌احراز و رد صلاحیت‌ها هم اکنون رسیدگی می‌شود، ادامه داد: این احتمال بدیهی است که به دنبال رسیدگی به شکایات، افراد تائید صلاحیت شده افزایش پیدا کنند.
کریم‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن ابراز امیدواری همه نامزدهای انتخابات پیشرو، اظهار داشت: نتایج نهایی اعلام شده و توسط مراجع ذی‌صلاح اسامی آنها اعلام خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 27