احتمال از سرگیری محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی

احتمال از سرگیری محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان –استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ادارات باید در اجرای دستورالعمل های بهداشتی الگو باشند گفت: اگر دستور العمل های بهداشتی رعایت نشود محدودیت های کرونایی ازسر گرفته می شود.
محمدمهدی شهریاری در شصت و نهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک کم توجه شده‌اند، افزود: کم کاری دستگاه‌های نظارتی و نیز عدم رعایت الزامات بهداشتی باعث شده تا بیماری کرونا در استان روند افزایشی به خود بگیرد و تداوم این وضعیت باعث اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد.
وی با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای کنترل روند بیماری کرونا پیشنهاد ایجاد محدودیت‌های یک هفته‌ای برای برخی صنوف و فعالیت‌ها به وزارت کشور ارسال شده که با تأیید کمیته امنیتی و انتظامی و وزارت بهداشت به زودی عملیاتی می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی افزود: اگر مردم رعایت نکنند و دستگاه‌های نظارتی اهتمام جدی نداشته باشند به جهت فرا رسیدن فصل سرما آمار مبتلایان و مرگ‌های ناشی از کرونا افزایش خواهد یافت.
شهریاری همکاری گسترده مردم، نظارت جدی فرمانداران و دستگاه‌های متولی را لازمه شرایط جدید کرونایی در استان دانست.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حساسیت‌های اجتماعی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصریح کرد: باید بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت جدی وجود داشته باشد و اگر مدرسه‌ای اهتمام جدی را نداشته باشد تعطیل می‌شود.
شهریاری افزود: باید مدارس برای فراگیری آموزش‌ها محیطی سالم و کم دغدغه باشند. نوسازی مدارس موظف است با همکاری فرمانداری‌ها نسبت به احصای کمبودهای بهداشتی مدارس اقدام نمایند تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تأمین آنها اهتمام کنند.
وی در ادامه روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات را قابل قبول ندانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الگو باشند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به لزوم همکاری همه ظرفیت‌ها برای کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: در صورت نیاز باید بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 11