- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی ارومیه

Posted By admin On تیر ۳, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۳۵ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ارومیه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
مهدی سرخوش در این خصوص اظهارداشت: در این راستا ۲۱۰۰ متر مربع از اراضی باغی و زراعی شهرستان که با تغییر کاربری غیر مجاز مواجه شده بودند، با هماهنگی نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان قلع و قمع بنا شدند.
وی ادامه داد: درطی چند روز گذشته نیز، درسطح ۸ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان ارومیه واقع در محدوده روستای کوسه آباد و یک هکتار از اراضی واقع در محدوده روستای گل پاشین و بیلان منطقه امامزاده ارومیه که به صورت غیر مجاز اقدام به تفکیک اراضی، دیوار کشی، جدول کشی، احداث بنا و شارع کرده بودند، در قالب تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان برای قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز اقدام شد.
سرخوش ضمن تاکید بر پیامدهای سو تغییر کاربری در اقتصاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی برای اراضی زراعی و باغی و بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات و تولیدات کشاورزی برنامه خاص تکلیفی دارند، کاهش مساحت زمین‌های زراعی و باغی در اثر تغییر کاربری‌، این اهداف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم موجب کاهش مساحت موجود در اراضی کشاورزی و در نتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود که این موضوع در دستیابی به خودکفایی و توسعه صادرات و تولیدات کشاورزی استان نقش بسزایی دارد.
سرخوش خاطرنشان کرد: مقابله با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم همکاری دیگر دستگاه‌های دولتی اعم ازاداره مسکن و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشداریها و دهیاریها، شوراهای اسلامی روستاها و شهرداری است که از طریق ارتقای سطح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه های جمعی مخصوصاً صدا و سیما، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد غیر دولتی می توان مشارکت مردمی را در قبال جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان افزایش داد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%db%b4-%d9%81%d9%82%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%ad%da%a9%d8%a7%d9%85-%d9%82%d9%84%d8%b9-%d9%88-%d9%82%d9%85%d8%b9-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%ad%d8%af%d8%ab%d8%a7%d8%aa-%d8%ba%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.