اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی ارومیه

اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی ارومیه

آرازآذربایجان- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ارومیه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
مهدی سرخوش در این خصوص اظهارداشت: در این راستا ۲۱۰۰ متر مربع از اراضی باغی و زراعی شهرستان که با تغییر کاربری غیر مجاز مواجه شده بودند، با هماهنگی نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان قلع و قمع بنا شدند.
وی ادامه داد: درطی چند روز گذشته نیز، درسطح ۸ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان ارومیه واقع در محدوده روستای کوسه آباد و یک هکتار از اراضی واقع در محدوده روستای گل پاشین و بیلان منطقه امامزاده ارومیه که به صورت غیر مجاز اقدام به تفکیک اراضی، دیوار کشی، جدول کشی، احداث بنا و شارع کرده بودند، در قالب تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان برای قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز اقدام شد.
سرخوش ضمن تاکید بر پیامدهای سو تغییر کاربری در اقتصاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی برای اراضی زراعی و باغی و بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات و تولیدات کشاورزی برنامه خاص تکلیفی دارند، کاهش مساحت زمین‌های زراعی و باغی در اثر تغییر کاربری‌، این اهداف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم موجب کاهش مساحت موجود در اراضی کشاورزی و در نتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود که این موضوع در دستیابی به خودکفایی و توسعه صادرات و تولیدات کشاورزی استان نقش بسزایی دارد.
سرخوش خاطرنشان کرد: مقابله با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم همکاری دیگر دستگاه‌های دولتی اعم ازاداره مسکن و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشداریها و دهیاریها، شوراهای اسلامی روستاها و شهرداری است که از طریق ارتقای سطح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه های جمعی مخصوصاً صدا و سیما، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد غیر دولتی می توان مشارکت مردمی را در قبال جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان افزایش داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


5 − = دو