اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کلیه شهرستانهای آذربایجان غربی

اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کلیه شهرستانهای آذربایجان غربی

گروه خبر:مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان_غربی گفت: نسخه نویسی تا پایان اردیبهشت ماه در سطح استان به صورت الکترونیک خواهد بود.
به گزارش آراز آذربایجان،دکتر نادر نانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مجموعه ۱۱ هزار و ۲۵۶ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان هستند، افزود: نسخه نویسی الکترونیکی توسط۸۲۳ موسسه انجام می‌دهند که از این تعداد ۲۶۹ موسسه مربوط به ارومیه و مابقی در شهرستان‌ها هستند.وی ادامه داد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان ارومیه تا پایان ماه، نسخه نویسی در کلیه شهرستانهای استان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از ۶۴۳ هزار نسخه صادر شده در استان طی سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۱۷ نسخه به صورت الکترونیکی بوده است.نانبخش با اشاره به افراد تحت پوشش در صندوق های بیمه سلامت در استان افزود: از مجموع ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر جمعیت استان نزدیک به یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت فعال در یکی از صندوق_های این بیمه هستند.
وی با اشاره به اجرای آزمون وسع بیمه همگانی از سال گذشته تصریح کرد: تعداد ۴۸ هزار و ۶۲۱ سرپرست خانوار متقاضی ارزیابی آزمون وسع هستند که از این تعداد آزمون ارزیابی نزدیک ۹۰ درصد افراد انجام شده و برای ۱۳۱ هزار و ۹۷ نفر نیز پیامک ارسال شده است.مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه برای ۹۷ درصد افراد بستری شده در بیمارستان های استان استحقاق سنجی الکترونیکی انجام شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته ۸۸ هزار پرونده بستری یعنی ۳۱ درصد نیز به صورت الکترونیک تبادل شده است.
وی با اشاره به هزینه‌های درمان بستری بیمه شدگان بیمه سلامت طی سال گذشته در استان یادآور شد: نزدیک به ۴۴۵میلیارد تومان در بخش‌های دولتی – دانشگاهی، ۱۳۶ میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۸۸ میلیارد تومان نیز در سطح یک روستایی هزینه شده است.
نانبخش با اشاره به سامانه ۱۶۶۶ ویژه کرونا برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ تماس با دو شیفت درسطح ۲ این سامانه تماس ثبت شده است.
وی با اشاره به برنامه های بیمه سلامت در سال ۹۹ تصریح کرد: اجرای طرح استحقاق سنجی الکترونیکی در موسسات سرپایی بخش خصوصی استان و اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کل استان از جمله برنامه های عمده این سازمان طی سال جاری است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


3 × = دوازده