معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

اجرای قانون هوای پاک با جدیت عملیاتی می شود

اجرای قانون هوای پاک با جدیت عملیاتی می شود

گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملکرد دستگاه‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک رصد می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان،آیدین رحمانی در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان با اشاره به پیگیری اجرای قانون هوای پاک از سوی دولت، گفت: با عزم جدی جهت اجرای قانون هوای پاک، می‌توان شرایط را برای تأمین هوای مطلوب در سطح استان فراهم کرد.
وی همچنین اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی جهت اجرای قانون هوای پاک را ضروری دانسته و افزود: وظایف دستگاه‌های مختلف تعیین و اجرای قانون فوق با جدیت عملیاتی شود.
رحمانی با تاکید بر رصد و پایش عملکرد دستگاه‌ها براساس وظایف تعیین شده در بازه زمانی مشخص، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کاهش آلایندگی هوا و جذب اعتبارات ملی جهت اجرای دقیق قانون هوای پاک ضروری است.معاون نظارت و پایش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ارومیه در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است که ۱۳ روز آن ناسالم برای افراد حساس و یک روز نیز قابل قبول بوده است.
سعید موسوی افزود: این ارزیابی‌ها براساس غلظت‌های شش آلاینده معیار محاسبه شده و هوای خیلی ناسالم و خطرناک برای استان در سالجاری تاکنون ثبت نشده است.
وی اظهار کرد: ۹۲ روز هوای پاک، ۱۸۰ روز قابل قبول در استان ثبت شده و شهریور و آذرماه دارای بیشترین میزان روزهای آلوده بودند.
معاون نظارت و پایش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته این استان دارای ۵۰ روز هوای پاک، ۲۳۱ روز هوای قابل قبول، پنج روز هوای ناسالم برای گروههای حساس بوده و روز ناسالم، خیلی ناسالم و خطرناکی ثبت نشده است.
وی ادامه داد: شهرستان خوی نیز بیشترین تعداد روزهای پاک با ۷۵ روز، بوکان کمترین تعداد با ۱۶ روز و همچنین بیشترین روز ناسالم را با ۳۱ روز ثبت شده در سال جاری داشته است.
مهمترین آلاینده‌های شهر ارومیه گردو غبار با منشأ داخلی و خارجی و همچنین در فصل زمستان وارونگی دماست که ناشی از تردد خوردوهای فرسوده در شهرهای پرتراکم است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 4