اجرای طرح کاداستر حوضه آبریز دریاچه ارومیه در?۹ شهر

اجرای طرح کاداستر حوضه آبریز دریاچه ارومیه در?۹ شهر

گروه اقتصادی: مدیرآب وخاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه اجرای طرح نقشه برداری اراضی حوضه آبریز دومین دریاچه شور جهان در دست کار قرار گرفت.
اجرای این طرح و سنددار شدن دریاچه ارومیه و اراضی حوضه آبریز آن گامی اساسی برای احیا و جلوگیری از هر گونه تخلف از سوی سودجویان خواهد بود که باید از سالهای گذشته اجرایی می شد.
برخی از شهرها و حتی روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استانهای آذربایجان غربی و شرقی واقع شده اند و اجرای طرح کاداستر و نقشه برداری اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیازمند تعامل و همکاری سازنده دستگاه های متولی هر دو استان است.
برای آشنایی بیشتر در خصوص روند اجرای این طرح و اقدامات صورت گرفته در بخش آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گفتگویی با فیض الله شمس مدیرآب و خاک و امور مهندسی این سازمان انجام داده ایم.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح کاداستر حوزه دریاچه ارومیه در ?۹ شهر استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح کلیه اراضی مورد نظر تفکیک و مرزبندی می شود.فیض الله شمس با بیان اینکه این طرح در ? ۹شهرستان از محل اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه در حال اجراست افزود: اعتبار مصوب طرح ??? ۱۵۰میلیارد ریال است که تاکنون ?? ۵۰میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: طرح نقشه برداری اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حال حاضر برای۳۰۰ ??? هزار هکتار از اراضی آبی اجرایی می شود.شمس در خصوص سایر اقدامات و طرح های اجرایی احیای دریاچه ارومیه اظهارداشت: از سال گذشته تا اوایل خردادماه سالجاری تاکنون۶۶ ?? میلیارد ریال جهت اجرای طرح های انتقال آب با لوله و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی اجرایی شده و یا در حال اجراست.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اجرای ??۷۶ طرح احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله در مدت زمان مذکور خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر۵۷ ?? میلیارد ریال اجرایی شده است.
شمس در خصوص اجرای طرح های تامین آب در استان گفت: در سال گذشته تاکنون برای تحقق این امر اجرای طرح های کوچک تامین آب در استان به ظرفیت ??? ۹۶۰میلیون مترمکعب اجرایی و بخشی نیز در دست اجراست.
وی ادامه داد: این طرح ها در سطح ??? ۹۶۰هکتار با صرف اعتباری بالغ بر ?? ۱۱هزار و ??? ۲۵۰میلیون ریال با هدف تامین آب در قالب طرح های کوچک اجرایی شده اند.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تجهیز و نوسازی پایاب سدها به مساحت ۱۵۰??? هکتار با صرف اعتباری بالغ بر شش هزار و۴۵۰??? میلیون ریال، مرمت و لایروبی۱۵?? رشته قنات با صرف سه هزار و ???۳۰۰ میلیون ریال را از دیگر طرح ها برای مدیریت بخش آب عنوان کرد.
به گزارش مهر، شمس همچنین با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین با هدف جلوگیری از اتلاف منابع آبی در بخش کشاورزی گفت: در این راستا تاکنون چهار و ??? ۸۹۰هکتار با صرف ??? ۲۹۰میلیارد ریال اعتبار در این بخش به آبیاری نوین مجهز شده و ۱۲?? هزار هکتار از اراضی استان نیز در حال اجراست.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 3