نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

اجتماع پذیری و برگشت به تحصیل کودکان خیابانی مورد توجه قرار گیرد

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت : کودکان خیابانی باید شناسایی و وضعیت زندگی آنها مورد بررسی قرار گیرد؛ و تامین مکان مناسب برای زندگی، اجتماع پذیری و برگشت کودکان چرخه تحصیل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رسول خضری با هشدار نسبت به اینکه زباله_های عفونی و بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت کودکان زباله گرد محسوب می_شود گفت: دفع زباله ها و موضوع بازیافت در کشور به مرحله بی خطر سازی نرسیده است؛ بنابراین به طور قطع کودکان زباله گرد در معرض ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت و ایدز قرار دارند و نیاز است پیشگیری از شیوع آسیب ها و بیماری های ناشی از زباله گردی در دستور کار وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت قرار گیرد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کودکان بدون تجهیزات لازم و دستکش زباله ها را جمع آوری می کنند و ممکن است دست و بدن آنها در معرض خراشیدگی قرار گیرد از سویی به دلیل اینکه در سن پایین قرار دارند بدن آنها توان مقابله با بیماری را ندارند بنابراین زمینه ابتلای آنها به بیماری های عفونی فراهم می شود.
*امروزه کودکان خیابانی تمامی اوقات خود را به زباله گردی، فال و دستمال فروشی و تکدی گری می گذرانند
وی با یادآوری اینکه امروزه کودکان خیابانی تمامی اوقات خود را به زباله گردی، فال و دستمال فروشی و تکدی گری می گذرانند، تصریح کرد: کودکان خیابانی و اعتیاد از آسیب_های دردناک کشور به شمار می روند و نیاز است سازمان بهزیستی و وزارت کشور نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنها اقدام کند.
*وجود حتی یک کودک خیابانی در سطح شهر بسیار دردناک است
خضری با بیان اینکه وجود حتی یک کودک خیابانی در سطح شهر بسیار دردناک است، گفت: کودکان خیابانی باید شناسایی و وضعیت زندگی آنها مورد بررسی قرار گیرد؛ جمع آوری، ساماندهی و تامین مکان مناسب برای زندگی، اجتماع پذیری و برگشت کودکان خیابانی به چرخه تحصیل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
*بودجه، امکانات و نیروی انسانی مناسب برای ساماندهی کودکان خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم با بیان اینکه طبق اصول متعدد قانون اساسی دولت متولی ساماندهی کودکان خیابانی است، افزود: بودجه، امکانات و نیروی انسانی مناسب برای ساماندهی کودکان خیابانی باید در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد در واقع بهزیستی وزارت کشور به ویژه شهرداری تهران در خط مقدم ساماندهی کودکان خیابانی و زباله گرد قرار دارند و برای تحقق موضوع ساماندهی باید پای کار بیایند البته نیاز است وزارت بهداشت نیز بر دفع زباله های عفونی و بی خطرسازی آنها نظارت مناسبی داشته باشد و بی خطرسازی آنها را در دستور کار قرار دهد.
*تمامی افاغنه در کشور دارای شغل هستند
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه برخی کودکان زباله گرد از اتباع خارجی هستند، تصریح کرد: ۵ میلیون افاغنه در کشور زندگی می کنند که تعدادی از آنها به صورت غیرقانونی در کشور ساکن و تمامی آنها دارای شغل هستند این در حالی است که در کشور ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = هیچ