معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد

اتمام پی کنی و بتن ریزی ۸۶۵ واحد مسکونی زلزله زده خوی

اتمام پی کنی و بتن ریزی ۸۶۵ واحد مسکونی زلزله زده خوی

آرازآذربایجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله زده خوی در حال انجام است.
یاسر رهبردین با اشاره به اینکه زلزله ۱۳ مهر ماه سالجاری در بخش مرکزی ۲شهر خوی و دیزج و۱۴روستا این منطقه را تحت تاثیر قرار داد و در این زلزله ۱۱۰۰واحد که ۶۰۰واحد روستایی و ۵۰۰ واحد شهری تخریب بالای ۸۰درصد داشتند که نیازمند احداث مجدد بودند، افزود: عملیات نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده خوی بدون وقفه در حال انجام است و تاکنون ۴۳۵واحد در مرحله پی کنی، ۴۳۰واحد در مرحله بتن ریزی، ۳۲۶ واحد نیز مرحله اسکلت بندی را به اتمام رسانده اند.
وی با بیان اینکه در این زلزله ۴۲۰۰واحد نیازمند تعمیر بودند، خاطر نشان کرد: در این زلزله ۵۲۲ واحد دامی نیز تخریب و نیازمند تعمیر تشخیص داده شدند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از روز سوم حادثه بحث آواربرداری بصورت کامل انجام شد، تصریح کرد: تا امروز دیوار چینی ۲۰۹واحد، پوشش سقف ۱۰۰واحد، گچ کاری ۸واحد به اتمام رسیده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: آرماتور پی برای تمامی واحد ها تماما رایگان بود و برای هر واحد ۱۲۵۰ تن آرماتور و ۱۵۰کیسه سیمان رایگان تخصیص داده شد.
رهبردین با اشاره به اینکه در زمان زلزله ۴۷کانکس در بین مردم زلزله زده توزیع شد، خاطر نشان کرد : در این مدت با حذف بروکراسی اداری ۴۶۰پروانه ساختمانی صادر شد و در تمامی روستاهای زلزله زده همگام با بازسازی ، طرح هادی نیز به طور کامل اجرا می‌شود.
معاون استاندار با اشاره به اینکه دولت ۵۰میلیون تومان وام بلاعوض به خانوارهای زلزله زده خوی تخصیص داد، یاد آور شد: علاوه براین دولت برای هر واحد روستایی وام ۲۰۰میلیون تومان باسود ۴درصد و برای هر واحد شهری ۲۵۰میلیون تومان با سود ۵درصد پرداخت می کند.
وی با تاکید به اینکه با پرداخت تسهیلات روند بازسازی سرعت می یابد، افزود: رایزنی ها با بانک ها برای پرداخت تسهیلات در حال انجام است و تاکنون ۷۰مورد پرداختی هم ثبت شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 5