- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرداری ارومیه

Posted By admin On اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ @ ۴:۰۱ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: شهردار ارومیه بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه تمام تأکید و آن را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری ارومیه در زمینه‌های عمرانی یاد کرد.
به گزارش آراز آذربایجان محمد حضرت‌پور در نخستین نشست خبری و صمیمانه اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه در سال ۹۳ که به مناسبت روز شوراها ترتیب یافت، اظهار داشت: فضای همدلی و وحدت رویه حاکم بر شورای شهر ارومیه، مسیر توسعه و آبادانی شهر را هموارتر کرده است.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن شش ماه کاری با حضور اعضای جدید شورای شهر ارومیه، گفت: حضور انسان‌هایی شایسته در ترکیب شورای شهر ارومیه زیربنایی برای توسعه و آبادانی بیشتر ارومیه محسوب می‌شود.
حضرت‌پور تصریح کرد: وجود افرادی فرهیخته، متخصص، مجرب و متعهد در شورای شهر ارومیه، نویدبخش تصمیم‌گیری‌های سازنده برای حرکت‌های جهشی در راستای عمران و بهبود خدمات شهری ارومیه است.
وی سیاست‌های شورای شهر ارومیه را بر افزایش رضایتمندی آحاد مردم و تأمین رفاه و امنیت خاطر برای عموم شهروندان اعلام کرد و افزود: امید است به برکت این همفکری و هم‌اندیشی میان اعضای فهیم شورای شهر ارومیه در ماه‌های آینده شاهد حرکت‌های اثربخشی در مدیریت شهری باشیم.
شهردار ارومیه اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام در دست اجرا را از اولویت‌های شهرداری ارومیه برای امسال یاد کرد و افزود: تا پایان خرداد ماه امسال فاز نخست پروژه ابوذر در قالب روگذر ابوذر به شهید کلانتری ارومیه افتتاح شده و با تسریع در روند اجرایی پروژه فاز بعدی آن نیز در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی همچنین افزایش سرانه فضای سبزی ارومیه را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری برای امسال یاد کرد و افزود: در نظر داریم با اجرای طرح‌های موجود بتوانیم سرانه فضای سبز ارومیه را به ۱۲ هزار متر مربع برسانیم تا بتوانیم آنها را برای نسل‌های بعدی نیز حفظ و منتقل کنیم.
حضرت‌پور در ارتباط با برنامه‌ریزی‌های لازم برای به‌کارگیری سیستم‌های نوین حمل و نقل و مترو در ارومیه، گفت: تمام توان خود را برای اجرای مطالعات شهری به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم مترو حمل و نقل نوین در ارومیه به‌کار می‌گیریم و امسال نیز برای شکل‌گیری سازمانی در این ارتباط اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
*بودجه هزار میلیاردی ارومیه زمینه‌ساز بروز تحول‌های شگرف در چهره شهر
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هم بودجه هزار میلیاردی این شهر را زمینه‌ساز بروز تحول‌های شگرف در چهره شهر دانست و بر لزوم مدیریت در هزینه‌کرد مناسب این بودجه تأکید کرد.پرویز جلیلی اظهار داشت: بودجه هزار میلیاردی شهر ارومیه در تاریخ آن بی‌نظیر بوده و می‌تواند زمینه‌ساز تحول‌های چشمگیری در چهره شهر ارومیه باشد.
وی در آغاز این جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته‌های کارگر، سلامت و معلم و تقارن روز شوراها با این مناسبت‌ها، گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم تا با همت یکایک اعضای شورای شهر ارومیه در راستای خدمات‌رسانی بیشتر در عرصه‌های مختلف تمام توان خود را به کار گیریم.
جلیلی در آغاز این جلسه با توجه به افزایش قابل توجه بودجه شهرداری ارومیه در سال ۹۳ نسبت به سال‌های گذشته، گفت: بودجه امسال شهرداری ارومیه بیش از یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی این رقم را در تاریخ شهر ارومیه بی‌نظیر خواند و افزود: با وصول و هزینه‌کرد مناسب این میزان بودجه، می‌توان تحول‌هایی بزرگ در چهره شهر ارومیه به وجود آورد.
رئیس شورای شهر ارومیه وصول این میزان بودجه را در سایه تلاش یکایک مسئولان مربوط دانست و افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ارومیه را به شهری درخور مردمان انقلابی و زحمتکش آن تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی و نقش آن در توسعه و آبادانی شهر، تصریح کرد: بر این اساس ۸۰ درصد کل بودجه شهر ارومیه برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.
جلیلی در این راستا بر اهتمام اصلی برای تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام در دست اجرا اشاره کرد و افزود: در این میان تکمیل کمربندی میانی شهر ارومیه و پروژه ورودی تبریز از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.
وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، پس از تحویل این پروژه‌های در دست اجرا، مراحل اجرایی پروژه فلکه مخابرات به صورت روگذر و زیرگذر و پروژه زیرگذر مدرس نیز به زودی طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.
رئیس شورای شهر ارومیه در این میان به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای رسیدگی به امور فرهنگی و مسائل مرتبط با آن اشاره کرد و افزود: امسال بودجه فرهنگی نیز به تبع سایر بخش‌ها افزایش یافته و برنامه‌های متعددی در این راستا صورت خواهد گرفت.
جلیلی بر لزوم توسعه فضاهای سبز شهری توجه به زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، توجه به معضل ترافیک شهری ارومیه و برنامه‌ریزی برای کاهش آن در خیابان‌های پرتردد شهر را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر ارومیه در سال‌جاری یاد کرد.در این جلسه اصحاب رسانه موضوعات و مباحث خود را که عموما در ارتباط با دغدغه‌های روز شهروندان در امور مختلف مدیریتی و خدمات شهری بود مطرح و اعضای شورا به فراخور موضوعات نکات لازم را یادآوری کردند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d9%86%d9%8a%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%88%d9%8a%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.