عضو کميسيون عمران مجلس :اتصال راه‌آهن اروميه به مرز در شرايط تحريم بسيار تاثير گذار است

اتصال راه‌آهن ارومیه به مرز در شرایط تحریم بسیار تاثیر گذار است

اتصال راه‌آهن ارومیه به مرز در شرایط تحریم  بسیار تاثیر گذار است

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم ارومیه گفت: اتصال راه‌آهن ارومیه به مرز به ویژه در شرایط تحریم دریایی بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود، به‌طوری‌که می‌توان بار وارداتی و ترانزیتی اروپا و ترکیه را به‌وسیله ریل جابجا کرد. به گزارش آرازآذربایجان ، هادی بهادری افزود: راه‌آهن ارومیه تا مرز، ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مردم استان سال‌ها منتظر تکمیل راه‌آهن مراغه-ارومیه بودند که با اهتمام دولت تدبیر و امید باقیمانده این خط حدفاصل مهاباد تا ارومیه نیز به بهره‌برداری رسید.
راه‌آهن مراغه-ارومیه با حضور حسن روحانی، رییس جمهور کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد زاده معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و جمعی از مدیران استانی ارومیه افتتاح شد.
راه‌آهن مراغه به ارومیه ۱۸۲ کیلومتر طول دارد و شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد و نقده را به ارومیه متصل می‌کند.
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: آمریکایی‌ها با هدف ایران هراسی و نفوذ در منطقه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به اتحاد علیه ایران ترغیب می‌کنند.
شهروز برزگر کلشانی با اشاره به تاکید وزارت خارجه آمریکا بر اتحاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران، گفت: برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرشار از نفت و ثروت‌های فراوان هستند با سیل ایران هراسی که آمریکا و نظام استکبار به راه انداختند همراه شدند به نوعی که آمریکا مشی و برنامه آینده آنها را ترسیم می‌کند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا با حیله و کذب به این کشورها اعلام کرده که در صورت عدم کمک ایالات متحده، ایران امنیت آنها را به هم می‌ریزد در حالی که جمهوری اسلامی همیشه سیاست صلح را در پیش گرفته و از تنش دوری جسته است.
وی با اشاره به بی‌ثباتی حاکم در برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، افزود: ایران از امنیت و تداوم امنیت در کشورهای همسایه و منطقه استقبال کرده و به دنبال زندگی مسالمت آمیز با همسایگان خود بوده است اما کشورهای عربی مذکور مغلوب آمریکایی‌ها شدند.
برزگر معتقد است: کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس باید به هوش اشند زیرا این وضعیت تاسف بار به نفع منطقه نیست، سازمان همکاری‌های اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس باید این موضوعات را به جهت ارتقاء در منطقه و حقظ ثبات و امنیت ورود و از دخالت آمریکایی‌ها جلوگیری کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کشورهای اسلامی اگر حول آموزه‌های الهی و قوانین بین‌المللی متحد شوند قطعا راه نفوذ و دخالت بر روی آمریکایی‌ها بسته می‌شود. دخالت نظام سلطه در منطقه برای جامعه اسلامی آفت است زیرا به نام دین و شریعت گروه‌هایی چون داعش را ایجاد و ثبات و امنیت منطقه را خدشه دار می‌کنند.
وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید نسبت به چنین ادعاها و تهدیداتی را پاسخ دهد، این نوع ادعاها دشمن تراشی‌های آشکار است هرچند در چشم کشورهای عربی همراه این اقدامات و دخالت‌ها بازی قهرمانانه آمریکا است. دیپلمات‌های ایرانی در دیدارهای دو جانبه با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر این ادعاهای دروغین تاکید و از روابط دیپلماسی برای مقابله با آمریکا استفاده کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد، در نشست وزرای خارجه نیز باید به این موضوع پرداخته شود. امروز که شرایط جهان برای اثبات این ادعاهای دروغین فراهم شده و همه کشورها به اقدامات خصمانه و دخالت‌های نابه جای آمریکا پی بردند، باید موضوع مطرح و مشکل حل و فصل شود.وزارت خارجه آمریکا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به اتحاد علیه ایران فراخواند. در همین رابطه، »هدر نائورت« سخنگوی این وزارت‌خانه مدعی شد: اتحاد کشورهای (عرب) حاشیه خلیج فارس در راستای برآورده کردن منافع مشترک مبنی بر مقابله با نفوذ بدخواهانه ایران، مبارزه با تروریسم و تضمین آینده‌ای توأم با رفاه برای همه شرکای منطقه‌ای واشنگتن، ضروری است./
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 36