نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي :

اتحاد با پرهیز از توهین به عقاید همدیگر میسر می شود

اتحاد با پرهیز از توهین به عقاید همدیگر میسر می شود

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه طی پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت، همه مردم استان اعم از ترک، کرد، شیعه و سنی را به خودداری از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر فراخواند.
در پیامی که حجت الاسلام سیدمهدی قریشی منتشر کرده، آمده است: آذربایجان غربی رنگارنگی از قومیت‌ها و مذاهب و حتی ادیان الهی را در خود جای داده است و تا امروز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون بدون در نظر گرفتن اختلاف ها و با نهایت صمیمیت در کنار هم زیسته‌اند و اتحاد و همبستگی را معنا کرده‌اند. در ادامه این پیام آمده است: اینک باید هوشیار باشیم زیرا در شرایط حساس بین المللی قرار داریم و نباید حیله‌های دشمنان کارگر بیافتد و دست‌های پلید شیطان بزرگ که از آستین عده‌ای بیرون زده است، صف های متحد ملت ایران و به خصوص ملت مسلمان را به هم بزند و تفرقه ایجاد کند.
بر اساس این پیام، ولادت مسعود پیغمبر مهر و رحمت، حضرت ختمی مرتبت (ص) همچون وجود نازنین آن حضرت فرصت مغتنمی است تا فرقه های مختلف اسلامی به دور از اختلاف ها راه اشتراک در پیش بگیرند و سعادت دنیا و آخرت را قرین راه سازند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزوده است: وحدت اسلامی یک راه عملی لازم دارد زیرا هیچ هدفی بدون مجاهدت و تلاش تحقق پیدا نمی‌کند و وقتی‌ ما به راه‌های عملی برای این مقصود فکر می‌کنیم یعنی با تمام وجود می‌خواهیم در مسیر اتحاد اسلامی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمسک به وجود نازنین رسول عظیم الشان می‌تواند مسیر را برای رسیدن به اهداف والای اتحاد اسلامی هموار کند، آورده است: یکی از بهترین و بزرگ‌ترین‌ عوامل اشتراک مسلمانان، شخصیت عظیم الشان عالم خلقت یعنی وجود مبارک پیامبر اعظم و مرکزیت این بزرگوار برای عواطف و عقاید عامه مسلمانان است؛ در بین حقایق و معارف اسلامی چیزی که به این صورت مورد توافق آراء و عقاید و نیز عواطف همه‌ مسلمانان باشد، شاید نداشته باشیم یا خیلی نادر باشد.
حجت الاسلام قریشی در ادامه پیام خود آورده است: امروز وحدت مسلمانان با صداهای دلخراش قومیت‌گرایی یا تفرقه‌های مذهب دچار آسیب جدی شده است و شعارهای انحرافی در قالب تبختر قومی و مذهبی باعث شده است تا فاصله مسلمانان بیش از پیش شود؛ البته قرار نیست در سایه وحدت اسلامی هیچ شیعه‌ای سنی یا هیچ سنی شیعه شود بلکه هدف آن است که مسلمانان در غم و شادی هم شریک باشند و بر سر مسائل حیاتی جهان اسلام ایستادگی کنند.
در ادامه پیام امام جمعه ارومیه آمده است: اگر بتوانیم با تلاش نخبگان جهان اسلام در سرزمین های مختلف قاطبه مسلمانان را متوجه ترفندهای دشمنان کنیم و خطر انشقاق اسلامی را به آنان یادآور شویم، خواهیم توانست مسیر وحدت اسلامی را هموارتر کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این پیام، فرا رسیدن میلاد مسعود پیامبر مهر و دوستی حضرت محمد مصطفی را خدمت همه مردم شریف این استان تبریک گفت.
دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول نیز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت شیعیان است و بر این اساس از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، هفته وحدت نامگذاری شده است.
*وحدت بین شیعه و سنی در ایران نگرانی بزرگ استکبار جهانی است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت بین شیعه و سنی در ایران، نگرانی بزرگ استکبار جهانی است و دشمنان دین اسلام تلاش دارند با تقویت شبکه های تبلیغاتی خود، این وحدت را خدشه دار کرده و در صفوف به هم فشرده مسلمانان رخنه کنند.حجت الاسلام عسگر دیرباز افزود: با وجود تلاش های دشمنان، انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی در کشورمان روز به روز بیشتر می شود که این امر یکی از برکات وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و نتیجه دوراندیشی های امام راحل است.
وی اضافه کرد: با تدبیر امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب، هفته وحدت حول محور میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نامگذاری شد که این امر از عوامل مهم ناکامی دشمنان در ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان بوده است.وی در خصوص مولفه های وحدت در جامعه اسلامی اظهار کرد: احترام گذاشتن و اهانت نکردن به مقدسات دیگر مذاهب نخستین مولفه وحدت است زیرا آموزه های اسلامی محترم شمردن اعتقادات و مقدسات سایر مذاهب را وظیفه اصلی هر مسلمان دانسته بنابراین فاصله گرفتن از این مهم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علاقه مندی به پیشرفت ایران اسلامی مولفه دیگر وحدت است و می توان حول این محور اساسی، زمینه همدلی و اتحاد روزافزون ملت ایران را فراهم کرد.
وی تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب را مهمترین عامل وحدت در بین ملت مسلمان ایران عنوان کرد و ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره ملت مسلمان ایران را از تفرقه دور ساخته و به آنان ثابت کرده است که روح حاکم بر دنیای غرب، روح تفرقه افکنی و کوبیدن بر طبل تفرقه است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا ، با تدبیر امام راحل از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت در کشورمان نامگذاری شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


6 − = یک