مديرکل آموزش و پرورش استان:

اتاق بازی در مدارس آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

اتاق بازی در مدارس آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نخستین گام در اجرای طرح»بازی و یادگیری«با تجهیز یک‌هزار مدرسه کشور و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجا‌ن‌غربی به بازی‌های مهارتی و آموزشی از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، ابراهیم محمدی اظهار کرد: نخستین گام در اجرای طرح »بازی و یادگیری« با تجهیز یک‌هزار مدرسه کشور و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجا‌ن‌غربی به بازی‌های مهارتی و آموزشی از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.
وی افزود: این طرح در سراسر کشور و در ۱۰ استان به صورت آزمایشی از جمله تهران، خراسان، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، قزوین، آذربایجان‌غربی و سیستان و بلوچستان در دو دوره پیش دبستانی و پایه های اول تا سوم ابتدایی اجرا می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طرح تجهیز ۱۰هزار مدرسه به اتاق بازی و اسباب‌بازی، اتفاقی بود که در آیین گشایش چهارمین جشنواره اسباب‌بازی عنوان شد، اما در نخستین گام قرار شد تا ۱۰ استان هریک با تجهیز ۱۰۰ مدرسه اجرا کننده طرح باشند و قرار است هم بازی‌های حرکتی مهارتی و هم اسباب‌بازی‌های آموزشی در این طرح مد نظر قرار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: تقویت قدرت حل مسئله، تقویت اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های حرکتی، تقویت مهارت کلامی و توسعه قدرت تخیل موضوع‌هایی هستند که با بازی امکان پذیر می‌شود و با این حال تصور می‌‌شود حتی اگر هدف اولیه بازی یعنی شادی و خوشحالی را نیز دنبال کنیم به سلامت روان بچه‌ها کمک شده است.
محمدی با اشاره به اهداف این طرح افزود: افزایش نشاط و شادابی در دانش آموزان، افزایش انگیزه و علاقه به حضور در مدرسه، شوق انگیز کردن محیط یادگیری و تسهیل و تسریع برای یادگیری با استفاده از ظرفیت بازی از جمله اهداف این طرح است.
محمدی اظهار داشت: اعتبار این طرح به طور مشترک از طریق دفتر حوزه ابتدایی وزارت، مناطق و مدارس تامین و به مناطق جهت مشارکت ابلاغ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به امکانات موجود و با استفاده از تجربیات مربیان کانون و توجیه مربیان پیش دبستانی و ابتدایی استان این طرح به اجرا گذاشته شده و در ایام الله دهه فجر رونمایی می‌شود.
وی به نبود فضا‌های شادی‌بخش در منازل کنونی تصریح کرد: در شرایطی که بیشتر خانه‌های شهری تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که می‌توان برای تامین بهداشت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان داشته باشیم، ایجاد فضای شادی‌بخش در مدرسه است.
محمدی گفت: دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کرده‌ایم.‏
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مدارس، تامین‌کننده نیروی کیفی جامعه‌ هستند و نه فقط تامین‌کننده تعداد زیادی نیروی انسانی که به‌عنوان تحصیل کرده، روانه جامعه می‌شوند، پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در فعالیت‌های علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود، خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 2