مدير کل راه و شهرسازي آذربايجان غربي:

ابنیه قدیمی ارومیه احیاء و حفاظت می‌شود

ابنیه قدیمی ارومیه احیاء و حفاظت می‌شود

گروه خبر:مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابنیه قدیمی و اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه در طراحی یکپارچه حفاظت می‌شود.
ابراهیم مبارک قدم در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه اظهار داشت: موضوع اصلاح محدوده شهر ارومیه در کنار تصویب انتقال پادگان لشگر ۶۴ ارومیه به خارج از محدوده شهری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و شروع مطالعات طراحی شهری اراضی پادگان و از رخدادهای قابل توجه حوزه معماری و شهرسازی آذربایجان غربی در سال گذشته بود.
وی افزود: هم اینک با هدف حفظ و احیا ساختمان‌های قدیمی پادگان و عناصر طبیعی و فضای سبز به عنوان قلمروهای عمومی، مطالعات طراحی شهری طرح یکپارچه اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه در حال تدوین است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: مطالعات طراحی شهری اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه با نظارت و راهبری کارشناسان معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان و با مشارکت شهرداری ارومیه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه و ارتش انجام می‌شود.
مبارک قدم گفت: خوشبختانه استفاده از منابع استانی در مطالعات طرح‌های جامع امکان پذیر شده و انجام مطالعات طرح جامع سردشت و تجدید نظر در طرح‌های توسعه شهری نیز که افق برنامه‌ریزی آنها به اتمام رسیده است در اولویت برنامه‌های کاری سال ۹۷ قرار داده شده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: امسال برخورد جدی و به موقع با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری انجام می‌شود و موضوع بررسی مالکیت اراضی دولتی در مطالعه طرح‌های شهرسازی آذربایجان غربی نیز برای رفع نیازهای شهروندان و تأمین خدمات عمومی جدی گرفته شده و حفظ محدوده قانونی شهرها برای رشد و توسعه موزون شهرها، امکان خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به داخل محدوده شهرها و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی نیز در اولویت توجه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


6 + سه =